مسئولان هرگز از اعتماد به جوانان پشیمان نمی شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر راه رسیدن به توسعه خلاقیت بوده و این خلاقیت نزد جوانان است پس باید به آنها میدان داده شود، مسئولان هرگز از اعتماد به جوانان پشیمان نشده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد آذری جهرمی در دومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری اظهار کرد: سوال من از مسئولان بی اعتماد به جوانان این است که تاکنون در چه زمینه ای از اعتماد به جوانان پشیمان شده اند البته نبود افراد با تجربه خطرناک است و آنها باید حضور فعال داشته و به جوانان مشاوره دهند.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان فکر می کنند اگر بروند برای کشور و انقلاب احتمال بروز خطر وجود دارد، اما این تفکر اشتباه است، گفت: باید حتما مجلس قانون تصویب کند تا برخی مدیران از میز و صندلی مدیریت جدا شده و به جوانان میدان داده شود، هرچند مجلس خود را از این قانون مستثنی کرد.

آذری جهرمی افزود: اگر مسائلی مثل زاینده‌رود و دریاچه ارومیه مطرح است، زیرا راهکارهای خلاقانه و شجاعانه برای آنها ارائه نشده، شجاعت نزد جوانان است و هرچه انسان سنش بالاتر می‌رود، شجاعتش کمتر می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هدف از توسعه پایدار این است که منابع تجدیدناپذیر به آیندگان برسد، گفت: توسعه پایدار شهری یعنی آینده بهتر برای توسعه شهر که یکی از این موارد رسیدن به توسعه پایدار زیست محیطی و عدم لطمه به آن است.

آذری جهرمی در مورد توسعه بی رویه شهر نشینی، بیان کرد: هر چه شهرها بزرگ تر شود و تعداد شهروندان بی رویه افزایش پیدا کند به محیط زیست و توسعه پایدار شهری بیشتر لطمه وارد می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: توسعه پایدار فقط محیط زیست نیست بلکه الگویی برای زندگی بهتر و برای تمام مسائل اجتماعی و اقتصادی است.

وی با اشاره به عدم توسعه در اطراف شهرها گفت: آسیب های اجتماعی در اطراف شهرها بسیار زیاد است که نشانگر عدم وجود توسعه پایدار بوده که خود مشکلات عدیده ای به وجود آورده است.

آذری جهرمی با اشاره به نقش وزارت تحت مدیریت خود در توسعه پایدار، اظهار کرد: امروز هیچ چیز مثل فناوری اطلاعات نمی تواند به توسعه پایدار کمک کند و نقش آن خیلی مهم است.

وی افزود: امروزه تکنولوژی در خدمت مردم است و کاربرد فراوانی در بالا بردن بهره وری و توسعه پایدار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: شهر هوشمند برای ایجاد یک تیتر و عنوان زیبا نیست بلکه برای توسعه هوشمند است.

کد خبر 354221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.