ایجاد ۷۰۰۰ اشتغال پایدار در شرکت شهرک‌های علمی و تحقیقاتی اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه تاکنون هفت هزار اشتغال پایدار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ایحاد شده است، گفت: ۴۵ درصد این افراد از خانم‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی ابطحی عصر امروز (دوشنبه) در نشست وزیر ارتباطات با فعالان این شهرک اظهار کرد: ۵۱۷ واحد در مرکز رشد و پارک ابوریحان مستقر است که ۱۰۸ مورد از آنها در مرحله رشد مقدماتی هستند و ۲۱۲ شرکت از واحدهای فناور هستند که یا مستاجر شهرک هستند یا خودشان در اراضی سرمایه گذاری کرده اند و ۱۹۷ واحد هم در مرکز رشد هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرک از نظر تنوع رتبه یک را دارد افزود: از واحدهای فناور ۳۳ درصد در موضوع Ict فعال هستند.

ابطحی با بیان اینکه تاکنون هفت هزار اشتغال پایدار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ایحاد شده است، گفت: ۴۵ درصد این افراد از خانم‌ها هستند. برای اشتغال هر فارغ التحصیل مبلغ ۴۰ میلیون تومان هزینه شده و این در حالی است که هزینه این اشتغال در کل کشور ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در خصوص افراد شاغل در شهرک گفت: ۴۷۰ دکترا در اینجا شاغل هستند که این عدد معادل هیئت علمی دانشگاه‌های کشور به غیر از تهران است و این اشتغال در قشر تحصیل کرده نقطه بسیار مثبتی است.

وی فروش شرکت‌های شهرک در سال ۹۶ را بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: گردش مالی شرکت‌ها در سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان و صادرات آنها حدود ۱۳ میلیون دلار بوده است.

ابطحی با بیان اینکه ۱۰ درصد واحدهای فناوری کشور در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مستقر است، تصریح کرد: تنوع صادرات این شرکت‌ها بالاست به طوری که از محصولات پزشکی تا تکنولوژی زراعی جزء صادرات آن‌ها بوده است.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان افزود: در حوزه پاسخ به صنعت ۱۴۵۸ طرح تمام شده کاربردی داشته‌ایم که کیفیت طرح‌ها قابل ملاحظه بوده و تمام طرح‌ها از طرح‌های تقاضامحور بوده است.

وی سرمایه گذاری دولت در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان۱۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: آنچه بخش خصوصی در اینجا سرمایه گذاری کرده ۴۱۰ میلیارد تومان بوده که در واقع بیش از سه برابر هزینه دولت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است.

کد خبر 354220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.