بازداشت سه سارق میلیاردی در سمیرم

سمیرم- فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: با تلاش شبانه روزی کاراگاهان نیروی انتظامی باند سه نفره سارقان احشام در سمیرم منهدم شد.

سرهنگ سهراب قرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به فعالیت یک باند سه نفره از سارقان احشام در این شهرستان اظهار کرد: این باند با سرقت احشام عشایر سمیرم  نا امنی و دل نگرانی برای دامداران ایجاد کرده بود که با پیگیری مداوم کاراگاهان این سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به بازجویی های صورت گرفته از این سه متهم خاطر نشان کرد: در بازجویی های صورت گرفته متهمان به ۳۰ فقره سرقت احشام و ۳۵۰ راس دام اعتراف کردند.

قرقانی ارزش دام های مسروقه را بالغ بر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: این افراد علاوه بر سرقت دام به سرقت سه دستگاه ترانس و مقدار زیادی سیم برق نیز اعتراف کردند که ارزش تقریبی این اقلام بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به غیر بومی بودن دو نفر از متهمان این پرونده تاکید کرد: تحقیقات تکمیلی برای دستگیری سایر افراد مرتبط با سارقان و کشف سرقت های احتمالی دیگر توسط آنان ادامه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی سمیرم با اشاره به شناسایی ۳۰ مالباخته این پرونده خاطرنشان کرد: دامداران و صاحبان احشام با رعایت موارد امنیتی می توانند مانع از بروز سرقت شوند و در صورت مشاهده هر گونه تردد مشکوک افراد غیر بومی بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، شهرستان سمیرم با چهار هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

کد خبر 354208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.