انتقال آب از دریای عمان و احداث راه آهن در حال پیگیری است

نماینده خراسان‌جنوبی در شورای عالی استان‌ها گفت: مهم‌ترین اولویت استان خراسان جنوبی انتقال آب از دریای عمان و راه آهن بوده که هر دو در حال پیگیری است.

به گزارش ایمنا، حسین اکبری با اشاره به آخرین پیگیری‌ها برای استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مهمترین اولویت استان خراسان جنوبی انتقال آب و تامین آب از طریق دریای عمان است که این طرح مصوب شده و نیاز به پیگیری دارد.

وی افزود: از دیگر پیگیری‌ها در زمینه طرح‌های تشویقی برای جذب سرمایه گذار در استان است که در یک ماه اخیر با احمدی مشاور عالی وزیر صنعت جلسه‌ای داشتیم و قول‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه زمین داده شد که اگر سرمایه‌گذار به استان‌های محروم بیاید تا ۹۰ درصد هزینه زمین به شرط سرمایه‌گذاری تخفیف داده شود.

نماینده مردم خراسان‌جنوبی در شورای عالی استان‌ها گفت: بحث معافیت در امور بیمه‌ای از دیگر مواردی است که نیاز به تهیه طرح و قانون دارد و در حوزه جاده‌ای و حمل و نقل نیز برای راه آهن پیگیری‌ها صورت گرفته و دو راه آهن در استان در حال مطالعه است.

وی اظهار کرد: یکی راه آهن چابهار- بیرجند- مشهد و دیگری اتصال فردوس به راه آهن سراسری بافق- مشهد است که اتصال راه‌آهن فردوس در بودجه سال ۹۷ به میزان ۲۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و اگر این دو راه آهن راه‌اندازی شود شاهد خروج استان از بن بست ریلی می‌شویم.

اکبری افزود: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار در زمینه راه آهن پیگیری می‌کنند و امیدواریم در سال جاری و یا اوایل سال آینده شاهد این امر باشیم.

نماینده مردم خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه جاده‌های استان با مشکلاتی مواجه است اظهار کرد: جاده بیرجند- قاین و فردوس- دیهوک و دیهوک - راهور با توجه به حجم بالا نیاز مبرم به باند دوم دارد.

وی افزود: جاده‌ای در حال پیگیری است که با وجود آن مسیر بیرجند به تهران تا ۲۵۰ کیلومتر نزدیکتر می‌شود که با توجه به هزینه‌های حمل و نقل در کوتاه مدت و دراز مدت کمک زیادی به اقتصاد مردم استان و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌کند و در حال حاضر  جاده مذکور از بیرجند تا فردوس احداث  شده و بقیه مسیر از فردوس تا معلمان نیاز به اتمام مطالعات دارد و پیگیری می‌شود.

کد خبر 354190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.