تصویب لایحه الحاق سه پهنه در شورا به معنای اجرای آن نیست

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه پیشنهاد الحاق سه پهنه از حریم منطقه چهار شهرداری اصفهان به مساحت تقریبی ۱۴۰ هکتار که در چهل و هشتمین جلسه علنی شورا مورد تصویب قرار گرفت، به منزله نهایی شدن و اجرای این لایحه نیست.

فتح الله معین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: لایحه الحاق سه پهنه منفصل جی شیر، کردآباد و پینارت بر اساس درخواست و لایحه شهرداری و به منظورحفظ اراضی بین این محدوده‌ها  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی و تصویب شد.

وی افزود: شورای برنامه‌ریزی استان و کمیسیون ماده پنج اصفهان باید لایحه پیشنهاد الحاق سه پهنه را تصویب و تصمیمات نهایی را وزارت راه و شهرسازی بگیرد که این امر یک پروسه طولانی مدت است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مصوبه شورای شهر در واقع اجازه طرح موضوع را به کمیسیون های مربوطه داده است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بخش حمل و نقل عمومی گفت: عدم وصول اعتباراتی همچون یارانه حمل و نقل شهری که برای شهر اصفهان در بودجه‌های کشوری پیش‌بینی شده بود، از مهم‌ترین مشکلات به شمار می‌رود و به همین دلیل آنگونه که باید شبکه حمل ونقل شهری را نتوانستیم توسعه دهیم.

معین خاطرنشان کرد: با تلاش وافر مدیریت شهری اصفهان ناوگان اتوبوسرانی این شهر در ابتدای سال‌جاری تقویت شد و امیدواریم در مهرماه نیز تقویتی در این خصوص شاهد باشیم.

وی افزود: احیاء چهارباغ عباسی به عنوان گذر فرهنگی، ورود شهرداری اصفهان به بهبود فضای کسب و کار و کمک به استارت آپ‌ها و اکوسیستم‌های کارآفرینی از جمله فعالیت‌های شورای شهر اصفهان در یکسال گذشته بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: طرحی در شورای شهر برای حمایت از صندوق‌های سرمایه گذاری ریسک پذیر مطرح وامکانات آن نیز فراهم شده است

وی با تاکید بر جدیت در امر سرمایه‌گذاری برای زیربناهای گردشگری، خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی شاهد جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت پروژه‌های تاثیرگذاری همچون هتل در شهر باشیم.

معین در خصوص اولویت‌بندی برای طرح های عمرانی و نظارت مستمر بر آنها، گفت: در این راستا کمیسیون تخصیص تشکیل شده و با حضور رؤسای کمیسیون‌های شورا، شهردار و معاونان به صورت هر دو هفته یکبار جلسات خود را تشکیل میدهد تا به نسبت اهمیت و پیشرفت پروژه‌ها اعتبارات لازم در اختیار  پروژه های عمرانی قرار گیرد. قبلا اینگونه پیگیری‌ها در جهت پیشرفت کارهای عمرانی نبود و چه بسا طرح های اولولیت‌دار بر زمین می‌ماند و طرح هایی که اولویت نداشت، اعتبار دریافت می‌کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی خزانه متمرکز در شهرداری اصفهان، اظهارکرد: خزانه متمرکز ایجاد شد تا تمام درآمدها به آن واریز و تمام هزینه‌ها از آن برداشت شود.

کد خبر 354162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.