یزدی: قوانین ایثارگری به درستی تعریف شود

مشاور استاندار اصفهان در امور ایثارگران با بیان اینکه اصفهان در امور و اجرای قوانین ایثارگری پیش قدم بوده است، گفت: قوانین ایثارگری باید به درستی تعریف شود و برای اجرا همیشه روی میز قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم یزدی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در میزگرد "جانبازان پس از جنگ" که به همتخبرگزاری ایمنا برگزار شد، با بیان اینکه اگر ایثار و فداکاری نبود پیروزی نصیب ما نمی شد، اظهار کرد: جانباز، شهید و آزاده هرکدام تعریف مشخصی در قانون دارند که برگرفته از آیات قران است؛ هریک از اینها در راه دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و نیز در جنگ تحمیلی آسیب دیده اند و یا اسیر شدند.

وی با بیان اینکه جانبازان استان اصفهان حدود ۵۰ هزار نفر با درصدهای مختلف هستند، افزود: بیش از ۱۲۰۰ جانباز بالای ۷۰ درصد داریم؛ میزان درصدها بر اساس میزان آسیب و از کار افتادگی تعیین می‌شود.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: با وجودی که این جانبازان با نگاه ارزشی خود قدم در این راه گذاشتند، اما مسئولان موظف هستند که تسهیلات و شرایطی را برای آنها فراهم کنند.

یزدی با اشاره به تغییرات در قانون ایثارگران افزود: اصفهان در امور و اجرای قوانین ایثارگری پیش قدم بوده است، اما قوانین ایثارگری باید به درستی تعریف شود تا برداشت های متفاوتی نشود و برای اجرا همیشه روی میز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آگاهی از امور ایثارگران خیلی کم است، گفت: این چنین برنامه‌ها و پیگیری رسانه‌ها باعث می‌شود قوانین مرتبط با ایثارگران مغفول نماند و مرتب برای اجرایی شدن آن به مسئولان گوشزد شود.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری اصفهان افزود: تنها  سه یا چهار استان دارای بیمارستان تخصصی روانی هستند که یکی از آنها اصفهان است و خدمات ویژه‌ای به جانبازان استان و سایر استان ها ارایه می‌دهد؛ همچنین دیدار از جانبازان وظیفه همگان است، اما باز هم کافی نیست.

وی با اشاره به دیدار از جانباز ۷۰ درصد شیمیایی با حضور معاون استاندار گفت: این جانباز به خاطر دست خالی رفتن ما، تشکر کرد چراکه برای آنها دیدار و سر زدن مسئولان بسیار ارزشمند است.

یزدی با بیان اینکه اگر قوانین ایثارگری اجرا شود، بسیاری از مشکلات آنها رفع می شود، گفت: در قانون گذاری‌ها جلسات تخصصی با مسئولان ذی ربط گذاشته می‌شود، اما چون دولت در برنامه ششم توسعه برنامه جدیدی در این زمینه نداشت، هر کمیسیون برای خود قوانین خاصی را وضع کرد.

وی یادآور شد:جامعه ما نیاز به ایثار و ایثارگر دارد،  اگر به جانبازان کم توجهی شود، ایثار و فداکاری هم در جامعه کم خواهد شد در حالی که ما به چنین افرادی بیشتر نیازمند هستیم.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری اصفهان در خصوص مناسب سازی معابر برای جانبازان و معلولان، خاطر نشان کرد: با وجودی که اصفهان نمره بالایی در زمینه مناسب سازی ندارد، کمیته مناسب سازی با همکاری شهرداری و استانداری و سایر دستگاه ها تشکیل  و یک بررسی کلی از دستگاه ها انجام شد که موضوع مناسب سازی در مدیدیت شهری و نظام مهندسی همیشه در نظر گرفته شود.

یزدی با اشاره به لزوم نگاه جبروتی به ایثارگران و جانبازان ادامه داد: این قشر با اینکه کم توقع هستند باید بسیار مورد تکریم و احترام قرار گیرند؛ اجرای قوانین ایثارگری وظیفه همه آحاد و مردم است و رفع دغدغه ایثارگران باید در اولویت کار دستگاه‌ها باشد.

کد خبر 354161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.