یک بسته کامل لوازم التحریر چند؟

بررسی میدانی از برخی فروشگاه های لوازم التحریر در شهر اصفهان خبر از افزایش قیمت ها می دهد به طوریکه هزینه لوازم التحریر تولید داخلی حداقل دو برابر و اقلام وارداتی تا پنج برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این بررسی به فروشگاه های مختلف شهر سر زدیم با توجه به قرار گرفتن آنهادر مناطق مختلف شهری، فروشندگان کف و سقف قیمت متفاوتی را برای حداقل و ساده ترین نیازهای دانش آموزان به لوازم التحریر (ارزانترین) و سبد کالای متنوع و متفاوت برای یک دانش آموز (لوکس)، بیان کردند.

 مسئول بخش لوازم التحریر و نوشت افزار یکی از شعب فروشگاه‌ زنجیره ای رفاه به خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای دانش آموزی که در شش مقطع ابتدایی تحصیل میکند، حداقل قیمت برای یک سبدکالای تحصیلی شامل نیازهای ضروری مانند حداقل سه دفتر، یک بسته ۱۲ تایی مداد مشکی و قرمز، یک مداد پاک کن، تراش و ضروریاتی از این قبیل با انتخاب ارزانترین اجناس بدون احتساب کوله پشتی و جامدادی، حدود ۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: اگر یک خانواده بخواهد خرید کامل شامل تمام لوزام تحریر، کیف و جامدادی داشته باشد، کمتر از ۱۳۰هزار تومان نخواهد بود.

این فروشنده اضافه کرد: تنوع قیمت‌ها در لوازم نوشت افزار بسیار بالا است و اگر خانواده‌ای تصمیم داشته باشد بدون توجه به قیمت‌ها خریداری کند، این سبد می‌تواند قیمت‌های مختلفی داشته باشد به عنوان مثال یک بسته مداد رنگی ۳۶ تایی از قیمت ۱۵ هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان موجود است و کمترین قیمت یک دفتر حداقل ۵۰ برگ کمتر از ۵۰۰۰ تومان نخواهد بود بنابراین هزینه چنین سبدی بیش از ۳۰۰ هزار تومان می شود.

وی در رابطه با افزایش قیمت کالاهای داخلی گفت: قیمت لوازم التحریر تولید داخلی تا دوبرابر افزایش داشته به عنوان مثال خودکار بیک که سال گذشته ۱۵۰۰ تومان بود، امسال ۳۰۰۰ تومان است.

مسئول فروش یکی از شعب شهر کتاب حداقل قیمت سبد خرید یک خانواده شامل خودکار، مداد، تعدادی دفتر، پاک کن، تراش و مدادرنگی را حدود ۸۰ هزار تومان عنوان کرد.

وی افزود: اگر خانواده‌ای تصمیم به خرید تمامی مایحتاج فرزند خود با بالاترین قیمت را داشته باشد، این سبد حدود ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

این مسئول فروش اضافه کرد: قیمت سبد اقلام تحصیلی دانش آموزان، بستگی به انتخاب خانواده‌ها دارد، بازه قیمت یک کوله پشتی در شهر کتاب حدود ۳۵ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان و بازه قیمت یک جامدادی از ۵ هزار تومان تا ۶۸ هزار تومان است.

همچنین با مراجعه به تعدادی فروشگاه نوشت افزار در خیابان‌ آمادگاه و میدان شهدا، آنچه میان گفته های این فروشندگان و نیز فروشگاه‌های ذکر شده، مشترک است « اجناس تولید داخل نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت حداقل دو برابری و اجناس وارداتی با افزایش قیمت سه تا چهار برابر و حتی برخی پنج برابری همراه است. »

یکی از فروشندگان تجهیزات و لوازم هنرستان در خیابان آمادگاه اظهار کرد: اگر یک دانش آموز هنرستانی بخواهد حداقل لوازم مورد نیاز خود را خریداری کند و با پایین‌ترین قیمت‌ها خرید کند حداقل ناچار به پرداخت هزینه ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود و اگر بخواهد تمام لوازم را با بهترین کیفیت‌ خریداری کند حدود یک تا یک و نیم میلیون تومان باید بپردازد.

یکی دیگر از فروشندگان کتاب در خیابان آمادگاه نیز گفت: کتاب‌های کمک درسی به دلیل گران شدن کاغذ تا دو برابر افزایش قیمت داشته‌ است به عنوان مثال قیمت یک کتاب کمک درسی که سال گذشته حدود ۵۰ الی ۵۵ هزار تومان بود، امسال ۹۲ هزار تومان شده است.

به گزارش ایمنا، در ایام محرم امسال اقدام شایسته ای از طرف مردم انجام شد و آن طرحی با عنوان"نذر لوازم التحریر" بود برای دانش آموزانی که والدین آنها توان خرید ملزومات حداقلی و اولیه برای فرزندان خود را نداشتند و با استقبال خوبی نیز روبرو شد.

با این وجود، این موضوع توجه ویژه مسئولان را می طلبد که دانش آموزی برای نداشتن حداقل امکانات لازم برای تحصیل خود، از مدرسه بازنماند.

کد خبر 354160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    عالی❤