پلیس پسماند در اصفهان فعال است

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: پلیس پسماند در شهر اصفهان فعال شده و با شهروندانی که پسماندهای خود را خارج از نوبت بیرون از منزل قرار دهند، برخورد می‌کند.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پلیس پسماند افرادی با فرم مشخص و کارت شناسایی هستند که چنان‌چه شهروندان پسماندهای خود را خارج از نوبت بیرون از منزل قرار دهند، با آنان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که پسماندهای خانگی طبق جدول زمان‌بندی در مناطق ۱۵ گانه به صورت یک شب در میان جمع‌آوری می‌شود.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: پلیس پسماند، پسماندهای خارج از نوبت را از موارد داخل کیسه به راحتی شناسایی، به درب منزل افراد خاطی مراجعه و اقدامات توجیهی و فرهنگسازی را انجام می‌دهد.

وی افزود: چنان‌چه شهروندان خاطی بر بیرون قراردادن پسماندهای خانگی خارج از نوبت اصرار داشته باشند، توسط ماموران پرونده قضایی تشکیل می‌شود و سیر مراحل قانونی صورت گیرد.

ساکتی با بیان اینکه مباحث آموزش تفکیک از مبدأ پسماند همه ساله در مدارس شهر اصفهان اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این راستا کارشناسان به مدارس مراجعه و مباحث آموزشی در خصوص مدیریت پسماند را انجام می دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت پسماندها در کاهش هزینه‌های شهری بسیار تأثیرگذار است، گفت: آگاه سازی و فرهنگ سازی در زمینه کاهش و تفکیک پسماند امری بسیار مهم است و تاکنون اقدامات خوبی در زمینه پسماند از مبدأ انجام شده است.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: روزانه حدود یک هزار تن حمل زباله در شهر اصفهان انجام و بیش از ۴۵ میلیون مترمربع از معابر شهر اصفهان به صورت دستی و مکانیزه نظافت می شود.

کد خبر 354157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.