اجرای فاز دوم سامانه شهرسازی و درآمد شهرداری تا پایان سال ۹۷

سرپرست سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای فاز دوم سامانه شهرسازی و درآمد شهرداری تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

 بهروز ارباب شیرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نرم‌افزار یکپارچه شهرسازی به منظور ارایه خدمات سریع و شفاف در زمینه صدور مجوز و گواهی، محاسبات عوارض و تراکم ساختمانی، مدیریت تخلفات ساخت و ساز شهری، مدیریت عملکرد مهندسان ناظر، ارایه اطلاعات از آخرین وضعیت ملک و پتانسیل ساخت و...  به عنوان هسته اصلی و از ارکان مدیریت شهری به شمار رفته و از این جهت نزد مدیران، کاربران و شهروندان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 

وی با بیان اینکه سازمان فاوا، معاونت شهرسازی و معماری و مدیریت درآمد معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان سه رکن تامین سامانه مکانیزه شهرسازی و درآمد بوده و اجرا و بهره برداری این نرم افزار را در مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان به سرانجام رسانده‌اند، افزود: دسترسی به آخرین نقشه‌های شهری، دسترسی به پتانسیل ملک، ارائه خدمات از راه دور نقشه، پرداخت عوارض نوسازی و کسب، مشاهده تصاویر پرونده ملک و... از ویژگی های مهم ارائه خدمات به شهروندان در این سامانه است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان درباره دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار ادامه داد: این سامانه قابلیت اعمال قوانین و ضوابط شهرسازی به همراه مدیریت فرایندها، مدیریت فرمول های محاسباتی و اعتبارسنجی، ایجاد یکپارچگی عملیاتی درون و برون سیستمی را دارد که در راستای اجرای این سیستم برنامه‌ریزی و پیاده سازی شده و در اختیار کاربران در کلیه سطوح قرار گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد یکپارچگی درون سیستمی در این سامانه یادآور شد: در این راستا ارتباط بین زیرسیستم‌های حوزه شهرسازی مانند عوارض ساختمانی، ماده صد و امور مهندسان ناظر با حوزه درآمد در زیر سیستم خزانه داری، ارتباطات تعاملی آنها شناسایی و برنامه‌ریزی شده است.

ارباب شیرانی همچنین با اشاره به ایجاد یکپارچگی عملیاتی بین دستگاه‌های مختلف بدون حضور فیزیکی شهروندان گفت: در این زمینه تاکنون بین شهرسازی مناطق شهرداری اصفهان با بیمه و اداره برق ارتباطاتی ایجاد شده و هم اکنون در حال اجرای آزمایشی طرح یکپارچگی عملیات بین این سازمان‌ها هستیم که امید است در آینده‌ای نزدیک بانک‌ها ، اداره ثبت، مخابرات و ... نیز پس از حصول توافق به این سامانه بپیوندند.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای فاز دوم سامانه شهرسازی و درآمد شهرداری تا پایان سال ۹۷ تصریح کرد: در اجرای فاز دوم این پروژه با در نظر گرفتن رفع دغدغه‌های مردمی و جذب نظرات کارشناسی جهت حرکت به سمت شهر هوشمند در صددیم تا خدماتی جدید و شایسته را با سرعت و دقت بیشتر به شهروندان اصفهان ارائه داده و تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از فاز دوم این سامانه باشیم.

کد خبر 354106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.