۲۲۰۰ شرکت به ایران دارو وارد می‌کنند

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی داشته‌ایم که رشد ۱۰ برابری معادل ۲۴۰ میلیون دلاری برای پوشش بازارهای آفریقا، خاورمیانه و اروپا بوده است، ادامه داد: همچنین ۲۲۰۰ شرکت واردات برخی از تجهیزات پزشکی به کشور را بر عهده دارند.

به گزارش ایمنا، رضا مسایلی با بیان اینکه  ۱۰۰۰ تولیدکننده تجهیزات پزشکی بخش خصوصی محصولات شرکت‌های خود را به بازارهای جهانی صادر می‌کنند، اظهار کرد: شرکت‌های داخلی  ۴۰۰ میلیون نفر منطقه را مدنظر قرار داده اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی داشته‌ایم که رشد ۱۰ برابری معادل ۲۴۰ میلیون دلاری  برای پوشش بازارهای  آفریقا، خاورمیانه و اروپا بوده است، ادامه داد:  همچنین ۲۲۰۰ شرکت به نمایندگی از ۶۱۰۰ کمپانی بین‌المللی واردات برخی از تجهیزات پزشکی به کشور ایران  را بر عهده دارند.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه کشور عمان بسیار موثر بوده، اضافه کرد: کشور عمان، ظرفیت‌های قانونی مناسبی را تدارک دیده که تولیدکنندگان ایرانی قادر خواهند بود تا با سرمایه‌گذاری مشترک در این کشور صادرات محصولات ایرانی را شتاب دوچندان ببخشند.

وی افزود: جمعیت کشور عمان هدف نخست ایران برای صادرات نیست و با توجه به قوانین مناسب و ارتباط پایدار با کشور عمان، امکان ثبت محصولات ایرانی در این کشور و عرضه آن به بازارهای حاشیه خلیج فارس امکان‌پذیر شده است. از سوی دیگر طبق تفاهم نامه همکاری با معاون بهداشت کشور عمان، این امکان را برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی فراهم کرده تا زیرساخت‌ها را توسعه و برنامه‌ریزی مناسبی برای عرضه محصولات ایران داشته باشند.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه استاندارد محصولات ایرانی و تجهیزات پزشکی صادراتی ایران تنها بر اساس ضوابط استاندارد اتحادیه اروپا تولید می‌شوند؛ اما از لحاظ قیمت به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از رقبای خارجی است، ادامه داد: وقتی محصولات ایرانی منطبق با استانداردهای اروپایی است با استقبال مشتریان همراه خواهد بود.  دلیل عمده پایین بودن قیمت ها تجهیزات پزشکی ساخت ایران، ظرفیت‌هایی مانند محصولات پتروشیمی و نیروی کار ارزان‌ است که قیمت تمام شده محصول را نسبت به مشابه  اروپایی کمتر می‌کند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه عمان هلث، فرصت ارزشمندی برای صادرکنندگان تجهزات پزشکی فراهم آورده تا تولیدکنندگان محصولات خود را معرفی  کرده و همچنین دولت تمهیداتی را فراهم آورده تا ارز حاصل از صادرات را به نرخ بازار عرضه کرده و متناظر با آن ارز دریافت کنند.

مسایلی با بیان اینکه  حضور تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در نمایشگاه عمان هلث در توانمندسازی این شرکت‌کنندگان سودمند است تا به سمت ایجاد هلدینگ‌ها رفته و مقدار و تیراژ تولید را صرفه‌مند سازند و هزینه تمام شده محصول را بیش از پیش کاهش دهند، اظهار کرد:  این اقدامی موثر در برندسازی محصولات ایرانی است. وزارت بهداشت نیز تسهیلاتی را برای شرکت‌کنندگان ایرانی برای توسعه صادرات و شرکت در نمایشگاه‌ها در دستور کار قرار داده است

کد خبر 354097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.