اخلاق زیربنای تعلیم و تربیت اسلامی

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: اخلاق، زیربنای تعلیم و تربیت اسلامی است که زمینه ساز رشد معنوی و اعتلای شخصیت افراد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر رفیعی نژاد امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان شاهد "سید جلال طبیبیان" برگزار شد، با اشاره به اهمیت نظام تعلیم و تربیت در ساختار اجتماعی کشور، تصریح کرد: مهمترین رسالت آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی متعهد، انقلابی و متخصص است.

وی با اشاره به نقش موثر معلمان در تربیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: مدرسه دومین مرکز تربیتی فرزندان است که در آن مهارت‌های پایه اجتماعی و اخلاقی به آنان آموزش داده می‌شود.

فرماندار شهرضا، حضور جوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس را چشمگیر دانست و افزود: در دورانی که خاک کشور مورد سخت‌ترین تهاجمات قرار داشت و همه اقشار می‌کوشیدند از پیشروی دشمن جلوگیری کنند، دانش‌آموزان نیز در کنار سایر هموطنان خود قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: صدام حسین گمان می‌کرد می‌تواند با سواستفاده از فرصت پیش آمده به اهداف خود برسد، اما او از آموزه‌های عاشورایی فرهنگ مردم ایران غافل بود.

فرماندار شهرضا با تآکید بر ضرورت بیان ویژگی‌های اخلاقی شهدا برای جوانان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: این مسئله باعث اعتلای شخصیت و رشد معنوی آینده سازان کشور می‌شود.

رفیعی نژاد اخلاق را زیربنای تعلیم و تربیت اسلامی دانست و افزود: توجه به این مسئله باعث تربیت نسل‌هایی مومن، انقلابی و ولایتمدار شده است.

وی با اشاره به نقش سازنده پیوند اولیا و مربیان در تعالی فرهنگ و آموزش و پرورش کشور، خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) همواره بر ضرورت توجه ویژه به اهمیت تربیت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان انقلاب و کشور، تآکید داشتند.

فرماندار شهرضا افزایش دانش و توانمندی علمی را لازمه توسعه همه‌جانبه کشور دانست و افزود: هیچ کشوری بدون برخورداری از نظام آموزشی توانمند و معلمان متعهد، نمی‌تواند در مسیر رشد و پویایی حرکت کند.

رفیعی نژاد وقوع انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز رشد و بالندگی علمی کشور دانست و تآکید کرد: افزایش شمار فارغ‌الحتصیلان دانشگاهی، دست‌یابی به دانش‌های جدید و توسعه فن‌آوری‌های نوین، تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته بوده است.

وی با تآکید بر ضرورت بیان حقایق تاریخ انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان، این اقدام را زمینه‌ساز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و افزود: دشمن قصد دارد با القای روحیه یآس و ناامیدی بین مردم به اهداف خود برسد و کلاس‌های درس بهترین مکان برای روشنگری و مقابله با اهداف تبلیغاتی دشمن است.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستند باید بدانند که جنگ دشمن علیه انقلاب و ارزش‌های دینی هرگز پایان نمی‌گیرد، بلکه از حالتی به حالت دیگر درمی‌آید، همچنانکه اکنون جنگ اقتصادی بر ما تحمیل شده است.

رفیعی نژاد اضافه کرد: مهمترین رسالت دانش‌آموزان آن است که از فرصت حضور در کلاس‌های درس برای افزایش دانش و معلومات خود استفاده کنند تا در آینده فرد مفیدی برای کشور و نظام مقدس اسلامی باشند.

کد خبر 354094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.