۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
"ایران درجنگ" منتشر شد

کتاب «ایران در جنگ» اثر کاوه فرخ با ترجمه شهربانو صارمی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش ایمنا، کتاب "ایران در جنگ" که از چالدران تا جنگ تحمیلی را با کلمات به تصویر کشیده اثری از کاوه فرخ است که به تازگی با ترجمه شهربانو صارمی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۱  چاپ شده است.

به تعبیر نویسنده اثر، "ایران در جنگ" دنباله کتاب‌ "سایه‌های صحرا، ایران باستان در جنگ" است که چندی پیش به قلم همین نویسنده و همین مترجم توسط ققنوس چاپ شد. کاوه فرخ در این کتاب، تاریخ جنگ‌های ایران را از سلسله صفوی در قرن دهم و یازدهم هجری تا انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ و جنگ تحمیلی ۸ ساله پس از آن دنبال کرده است. در این بین، ‌ تحولات حکومت جدید ایران و روابط کشورمان با غرب که تحت تاثیر جنگ شکل گرفتند، ‌ بررسی شده‌اند.

مولف کتاب، فعالیت‌های صفویان را احیای سنت‌های ایران باستان می‌داند و پس از بررسی توان نظامی ایران در آن زمان، ‌ درباره قلمرو و جغرافیای ایران آن زمان نوشته است. پس از صفویه، شکست‌های نظامی قاجاریان از بیگانگان که مقدمه‌ شکل‌گیری مشروطه شدند، نیز مورد بررسی قرار گرفته است. از آن مقطع تا دوران دفاع مقدس، تحولات فناوری و ساخت جنگ‌افزار هم در ایران بررسی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 354081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.