چالش جدید بخش تولید؛ افزایش نرخ سود بانکی/ بانک مرکزی ممانعت کند

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: شنیده ها حاکی از آن است که برخی از بانک های خصوصی اقدام به افزایش نرخ سود بانکی کرده اند که این موضوع غیرقابل قبول است و به تخریب بخش تولید منجر می شود.

به گزارش ایمنا، رحیم زارع در خصوص افزایش نرخ سود برخی از بانک ها گفت: شورای پول و اعتبار تاکنون مصوبه ای درباره تعیین نرخ سود بانکی نداشته بنابراین نباید بانک ها اقدام به افزایش نرخ سود بانکی کنند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ سود بانکی غیرقانونی است، افزود: اینکه بانک ها بخواهند به بهانه افزایش نرخ تورم، نرخ سود بانکی را افزایش دهند بخش تولید با چالش جدی روبرو می شود و این کار غیرقانونی است.

بانک مرکزی مانع بی نظمی در عملکرد نظام بانکی شود

زارع تصریح کرد: نباید زحماتی که برای کاهش نرخ سود بانکی کشیده شده از بین برود چرا که با این کار عملا نه تنها کمکی به رشد تولید نمی شود بخش تولید که نیازمند نقدینگی است با مشکلات بیشتری روبرو می شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:در هر صورت مدیریت بانک مرکزی باید با اعمال نظارت موثر از بی نظمی در عملکرد نظام بانکی جلوگیری شود چرا که بی تفاوتی نسبت به افزایش نرخ سود بانکی، باعث تخریب اقتصاد کشور می شود و باید بانک مرکزی پاسخگو باشد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 354068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.