نقش مدیریت شهری در ایجاد اعتماد و امید اجتماعی بسیار پر رنگ است

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش و اثر مدیریت شهری بسیار فراتر از انجام امور روزمره است، مدیریت شهری می‌تواند اعتماد و امید اجتماعی را در مردم تقویت کند و زمینه ساز تحولات اجتماعی و فرهنگی باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدضیا هاشمی در دیدار با شهردار اصفهان اظهار کرد: افزایش امید و نشاط اجتماعی یکی از ضروریات جدی شهروندان است، زیرا در فضایی که اخبار منفی نمود زیادی پیدا می‌کند، موفقیت‌ها، خدمات، دستاوردها و خبرهای مثبت کمتر به چشم می‌آید.  

وی ادامه داد: شهرداری‌ها می‌توانند در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی مردم و پیوند مدیریت و جامعه نقش آفرینی کنند، مردم دوست دارند همان گونه که در انتخاب شورای شهر به صورت مستقیم و انتخاب شهردار به صورت غیرمستقیم نقش دارند در اداره شهر هم مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا تأکید کرد: مجموعه فعالیت ما باید بهبود سطح زندگی مردم را به دنبال داشته باشد و افکار عمومی نیز در نهایت همین موضوع را مطالبه می‌کند، بازتاب واقعیت‌ها به مردم اعتماد آنان را به دستگاه‌های اجرایی و نهادها افزایش می‌دهد.

هاشمی با ابراز خرسندی از حضور یک چهره دانشگاهی در مسئولیت شهرداری اصفهان گفت: شهرداری نهادی است که پیوند مستقیمی با مردم و جامعه دارد از این رو مدیریت دانش محور در آن بسیار مشهود است و حضور چهره‌های دانشگاهی در مدیریت شهری اتفاق بسیار ارزشمندی است.

وی تصریح کرد: اصفهان یک شهر ملی نیست، بلکه یک شهر بین‌المللی است و از این رو دانش موجود در مدیران دانشگاهی کشور باید در مسئولیت‌های اجرایی آن به خدمت گرفته شود.  

شهردار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت و نقش رسانه‌ها در اعتمادسازی برای مردم و ایجاد احساس امنیت در آنان گفت: شهرداری‌ها نیز مانند رسانه‌ها چنین نقشی دارند از یک سو احساس امنیت مردم را تقویت کرده و از سویی دیگر می‌توانند این احساس را خدشه دار کنند.  

قدرت الله نوروزی تصریح کرد: اگر مردم از خدمات نهادهایی مانند شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی راضی باشند، بزرگترین سپر امنیت برای کشور ایجاد می شود چراکه رضایت مردم، ضامن امنیت کشور است.  

کد خبر 354067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.