رونمایی از سردیس شهیدان خرازی و غازی

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان " شناسنامه شهر" سه شنبه سوم مهر ماه در محل گلستان شهدا با حضور سردار مرتضی قربانی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، ایثارگران، جانبازان، خانواده معزز شهدا و یادگاران دفاع مقدس، مسئولان شهری و استانی برگزار می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، رونمایی از سردیس شهید حسن غازی و شهید حاج حسین خرازی، ادای احترام به شهدا و عطرافشانی قبور مطهر از جمله برنامه‌هایی است که در این آیین و در جوار قبور شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در خصوص رونمایی از سردیس شهیدان خرازی و غازی همزمان با هفته دفاع مقدس گفت: اندازه این سردیس‌ها یک و نیم برابر اندازه واقعی و جنس سردیس‌ها از برنز و فایبرگلاس است.

حسن موذنی با بیان اینکه ساخت این سردیس‌ها حدود دو ماه طول کشیده است، افزود: سردیس شهید حسن غازی توسط «احسان حاجی آقا معمار» و سردیس سردار خرازی توسط «جعفر نجیبی» ساخته شده است که از هنرمندان ممتاز مجسمه‌سازی در گرایش چهره‌سازی، دارای آثار شاخص و عضو انجمن مجسمه سازان ایران هستند.

وی تصریح کرد: تا به امروز هیچ‌گونه نماد یا سردیسی از شخصیت‌هایی همچون شهید خرازی ساخته نشده بود و برای نخستین بار است که چنین کار با ارزشی انجام شده و امیدواریم در آینده بتوان سردیس دیگر مفاخر، شخصیت های ارزشمند و شهدا را نیز به چهره شهر اضافه کرد.

به گزارش ایمنا، این سردیس‌ها پس از رونمایی در گلستان شهدا در محدوده محل زندگی این شهیدان نصب خواهد شد.

کد خبر 354065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.