کنترل ترافیک با ارتقاء سطح هوشمندسازی

شهردار تهران گفت: هوشمندسازی ترافیک از مهم‌ترین برنامه‌های شهری است و باید برای رسیدن به این هدف تجهیزات بیشتری فراهم کرد.

به گزارش ایمنا، سید محمدعلی افشانی با درخواست از دانش‌آموزان که در صورت مشاهده هر نوع تخلف در حوزه ترافیک به فرد متخلف تذکر دهند، اظهار کرد: اگر همه شهروندان تهرانی قانون را رعایت کنند بخش عمده‌ای از ترافیک شهر رفع می‌شود و شرایط بهتری خواهیم داشت.

افشانی با تأکید بر ضرورت ارتقاء سطح هوشمندسازی ترافیک، ادامه داد: هوشمندسازی ترافیک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری تهران است و باید تلاش کنیم تجهیزات بیشتری برای رسیدن به این هدف تهیه کنیم.

شهردار تهران بر عزم مدیران شهری برای رعایت معاینه فنی خودروها تأکید کرد و ادامه داد: در این بخش مدیریت شهری تلاش می‌کند که از تردد خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، جلوگیری کند. همچنین با شروع فصل سرد به طور معمول با پدیده وارونگی هوا مواجه خواهیم شد، بنابراین از اکنون باید برای این موضوع هم برنامه‌ریزی کنیم و شهرداری تهران باید در زمینه مقابله با آلودگی هوا پیشقدم باشد.

وی افزود: متأسفانه بخش عظیمی از آلودگی هوای تهران متعلق به کامیون‌های حمل بار است که بسیاری از آن‌ها فرسوده هستند و از آنجا که در جاده‌ها امکان تردد ندارند به صورت شبانه در خیابان‌های تهران تردد می‌کنند.

افشانی با اشاره به قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن برای مترو، ابراز امیدواری کرد: با ورود این واگن‌ها فاصله زمانی بین حرکت قطارها کم می شود تا مسافران بیشتری بتوانند از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه تمام اقدامات مدیریت شهری با هدف بهبود وضعیت ترافیکی تهران و کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: معیار شهرداری برای موفقیت در این اقدامات میزان رضایت مردم است، بنابراین امیدواریم مردم از این فعالیت‌ها راضی باشند.

کد خبر 354060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.