دانش آموزان به کمک شهر بیایند

شهردار اصفهان گفت: دانش آموزان باید مشکلات زیست شهری را دقیق تر بیابند و به مدیران مشاوره دهند تا زمینه آسایش و آرامش در شهر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز - یکشنبه اول مهرماه- در " آیین شکوهمند زنگ بازگشایی و زنگ مقاومت" ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امروز بوی مهر سراسر شهر را فراگرفته است و خنده‌ای که بر لبان دانش آموزان وجود دارد، ریشه در مهر و روزهای پر از محبت و مهربانی دارد، امروز به دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان تعلق دارد، امروز روز آموختن برای کسانی است که مستعد آموختن هستند، در این روز از خدواند درخواست می‌کنم به دانش‌آموزان و همه ما توفیق دهد تا به هنگام در دست گرفتن قلم، جز برای رضای او و برای او ننویسیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید بدانند که سرمایه‌های اصلی کشور هستند و آینده را رقم می زنند، افزود: امروز در جمع دانش‌آموزان دختر دبیرستان آسیه هستیم،  نقش بانوان در سرنوشت کشور بسیار اهمیت دارد، اگر به تاریخ گذشته و معاصر در نقاط جهان نگاه کنیم، زنانی بودند که نقش مهمی در هدایت جوامع خویش داشته‌اند و اکنون نیز وجود دارند، بنابراین باید در "مصیر" شدن به صورتی عمل کنید که بتوانید گره‌های سخت این جامعه را باز کنید.

شهردار اصفهان تاکید کرد: دانش آموزان باید علاوه بر فراگیری درس در تربیت مبانی اخلاقی خویش نیز تلاش کنند، زیرا اگر شخصیت و اخلاق اجتماعی به خوبی تربیت نشود، شاید علم به تنهایی نتواند مشکلات جامعه را رفع کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: دانش آموزان از امروز باید به فکر جامعه باشند و راهکارهای اداره بهتر شهر را به من به عنوان شهردار اصفهان بگویند، دانش آموزان باید مشکلات زیست شهری را دقیق تر بیابند و به مدیران مشاوره دهند تا زمینه آسایش و آرامش در شهر فراهم شود.

وی ادامه داد: در کنار درس‌ باید به این مسائل پرداخته شود، زیرا شخصیت اجتماعی افراد در مدارس شکل می‌گیرد؛ تمامی افرادی که در آینده می‌توانند بر مسند قدرت بنشینند از دوران تحصیل باید لیاقت این جایگاه را پیدا کنند و رشد کافی و لازم را به دست آورند، بنابراین از معلمان تقاضا دارم علاوه بر درس زمینه‌ای را فراهم سازند تا دانش‌آموزان در مباحث اجتماعی و فرهنگی مشارکت کنند، زیرا دانشگاه فضای متفاوتی دارد و شخصیت اجتماعی دانش‌آموزان در مدرسه شکل می‌گیرد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: از شما دانش آموزان نیز تقاضا دارم تا برای همیشه قدر معلمان خود را بدانید و در برخورد با معلمان، اخلاق را مد نظر قرار دهید، زیرا هرچه داریم از آن‌ها است و من به شما یقین می‌دهم اگر از اکنون به فکر مشکلات جامعه باشید می‌توانید در آینده انسان‌های موثری باشید و گره مشکلات جامعه را باز کنید، سرعت علم و تکنولوژی بسیار بالا است و نباید هیچ مسئله شما را از درس غافل کند، اولویت دانش آموزان باید درس باشد.

نوروزی خاطرنشان کرد: در همه دنیا کسانی که اصول اخلاقی را رعایت می‌‍‌کنند و به فکر جامعه هستند، انسان‌های موثری برای شهر و کشور خود هستند، بنابراین در نخستین روز از سال تحصیلی جدید، به گونه‌ای کار خود را آغاز کنید که هرچه به جلو می‌رویم به نقطه اصلی یعنی شدن برسیم و خوشبختانه امکانات به قدری است که بتواند نیاز دانش آموزان را برطرف کند.

 وی اضافه کرد: شهرداری آمادگی دارد با همکاری آموزش و پرورش، زمینه فعالیت دانش آموزان را در عرصه فضای سبز، حمل و نقل، تقویت برنامه‌های آموزشی و بهتر نگه داشتن فضای مدرسه و..... فراهم و به کمک خود دانش‌آموزان مسیر تردد آنها را ایمن و امن کند.

شهردار اصفهان شهادت جمعی از هموطنان‌مان در اهواز را تسلیت گفت و اظهار کرد: تمامی تروریست‌ها باید بدانند که ملت ایران ملتی نیست که با این تهدید ها بلرزد و به استقامت‌اش خدشه‌ای وارد شود.

به گزارش ایمنا، به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۸ با حضور قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنگ بازگشایی مدارس در شرق اصفهان به صدا درآمد.

کد خبر 354056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.