نپیوستن به FATF خود تحریمی است

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: با نپیوستن به FATF (کارگروه مبارزه با تامین مالی تروریسم) ابزاری علیه خود به دست آمریکا و اسرائیل می دهیم.

به گزارش ایمنا، جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص لزوم پیوستن به FATF، اظهار کرد: برای نظارت بین المللی و تعاملات بانکی، نباید خود تحریمی کنیم، در حال حاضر تحریم های بین المللی بر ما فشار آورده و بخشی از سیستم بانکی کشور را هدف قرار داده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: پیوستن به FATF همه مشکلات را رفع نمی کند اما از ایجاد مشکلات بیشتر جلوگیری می کند، معنا و مفهوم نپیوستن به FATF این است که ایران با پولشویی موافق است و حاضر به شفافیت در تعاملات بانکی در جهان و منطقه نیستیم و ناخوداگاه برچسب حمایت ایران از تروریست را  پذیرفته ایم.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: ما نباید این خود تحریمی و خود زنی را انجام دهیم، در عین حال پذیرشFATF همه مشکل را حل نمی کند اما بخشی از مشکل را بر طرف می کند و از ایجاد مشکلات بیشتر در آینده جلوگیری می کند.

وی گفت: در حال حاضر خیلی از سیستم های بانکی به دلیل تحریم های ایران تحت فشارند و اگر به FATF نپیوندیم به صورت قانونی و رسمی سیستم بانکی ایران را در محیط بین المللی در تحریم کامل قرار داده ایم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: نباید این فرصت را به آمریکایی ها و اسراییلی ها بدهیم که در جهان بتوانند از نپیوستن ما بهFATF  به عنوان ابزار عیله ما استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 354047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرجان IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0 0
    ایشان اگر به دنبال شفافیت هستند اول با قانون شفافیت مجلس موافقت کنند