دانش آموزان ادامه دهنده راه شهدا در سنگر علم و دانش هستند

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:سال تحصیلی جدید در حالی رقم خورد که با ایام ماه محرم و هفته دفاع مقدس تقارن یافت برهمین اساس معلمان و فرهنگیان باید سعی کنند از این فرصت به خوبی بهره مند شده تا فرهنگ عاشورایی، درس ایستادگی، شجاعت، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در آیین بازگشایی مدارس زرین شهر با بیان اینکه ترسیم آینده علمی و فرهنگی هر جامعه وابسته به نظام آموزشی آن جامعه است، اظهار کرد: یکی از مهمترین سازوکارهای تاثیرگذار در هر کشور نظام تعلیم و تربیت و آموزش آن کشور بوده که می تواند سکان هدایت آن کشور را در حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و... به دست بگیرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در صف نخست، آینده سازان کشور قرار دارند، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش، تربیت آینده‌سازان متخصص و توانمند برای پیشرفت و آبادانی کشور بوده و برهمین اساس بهره مندی از نظام جامع آموزشی متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی، چراغ راهی برای تحقق اهداف و ارتقاء نظام تعلیم و تربیت در تراز انقلاب اسلامی است.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه آینده انقلاب اسلامی وابسته به تلاش ها و مجاهدت های معلمان و فرهنگیان دارد، تصریح کرد: نقش معلمان در توسعه علمی جامعه بسیار تعیین کننده و موثر است برهمین اساس معلمان، باید دانش اموزان را برای نیاز آینده کشور تربیت کنند چراکه در عصر  حاضر کشوری قدرتمند به شمار می آید که در تولید علم و علم آموزی موفق عمل کند.

وی ادامه داد: آموزش وپرورش می‌تواند با بهره‌گیری مناسب از هوش و استعداد نسل جوان کشور زمینه را برای رشد و توسعه همه جانبه کشور فراهم کرد از این جهت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی، یک سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می شود.

صفرخانلو اضافه کرد: سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در حالی رقم خورد که با ایام ماه محرم و هفته دفاع مقدس تقارن یافت برهمین اساس معلمان و فرهنگیان باید سعی کنند از این فرصت به خوبی بهره مند شده تا فرهنگ عاشورایی، درس ایستادگی، شجاعت، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

وی عنوان کرد: توجه به برگزاری برنامه های فرهنگی در مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده چراکه نقش مهمی در ایجاد رغبت در معلمان و دانش آموزان و همچنین نشاط محیطی و افزایش قدرت یادگیری و در نهایت سوق دادن نظام تعلیم و تربیت به سمت بستر سازی برای تربیت نسل آینده در تراز انقلاب ایفا می کند و با توجه به شبیخون فرهنگی سنگین دشمنان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه خوشبختانه آموزش و پرورش، تبیین راه شهدا برای دانش آموزان را وظیفه خود می داند، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی یکی از شهدایی که خدمات بسیاری را در عین گمنامی به کشور ارایه کرد سردار هور شهید علی هاشمی بود و از این شهید والا مقام چنین نقل است که در جمع همرزمان خود گفته بود: «ما این لباس سبز را برای پایبندی انقلاب پوشیده ایم و باید با خونمان سرخ شود «.

وی ساخت نخستین پل شناور را افتخاری برای مهندسی رزمی دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: نخستین پل شناور جنگی در ایران و حتی دنیا در عملیات خیبر ساخته شد و این مهم نمونه یک کار جهادی و مشترک بود، این پل در شرایطی بسیار سخت به گونه ای ساخته شده بود که حتی خودروهای جنگی با وزن بسیار زیاد نیز از روی این پل عبور می‌کرد.

صفرخانلو افزود: ثمره زحمت این دلیرمردان امروز باعث شد بتوانیم پیروز میدان نبرد حق علیه باطل باشیم نبردی با دستان خالی و در اوج تحریم های ظالمانه، اما با روحیه ایثار و شهادت، پیروی از ولایت فقیه و تکیه بر توان داخلی  رزمندگان اسلام تمامی سختی ها را تحمل کرده و در نهایت به پیروزی دست پیدا کنیم و حتی یک وجب از خاک این مملکت به دست دشمن نیفتد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ادامه دهنده راه شهدا در سنگر علم و دانش هستند، ادامه داد: مقاومت انقلاب اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی به جهت تاسی از مکتب عاشورا بوده و رمز ماندگاری انقلاب پیروی از راه سالار شهیدان و شهدای هشت سال دفاع مقدس است برهمین اساس امروز شناخت راه و روش زندگی شهدا و حفظ ارزش‌های اسلامی برای دانش آموزان یک اصل به شمار می آید و نباید این نکته مهم را فراموش کرد که جوانان امروز با پیروی از شهدا، قدم در راه عزت و شرف کشور برخواهند داشت.

کد خبر 354040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.