۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
ترافیک اول مهر مدیریت شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام شده در ستاد مهر و همکاری ویژه پلیس راهور، صبح امروز ترافیک شهر به خوبی مدیریت شد.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با نخستین روز آغاز سال تحصیلی جدید ۲۰ درصد حجم ترافیک خیابان‌های شهر اصفهان افزایش یافت؛ اما با تدابیر پیش بینی شده شاهد پس زدگی ترافیک در معابر شهری نبودیم.

وی با بیان اینکه از امروز فضای شهر بوی ماه مهر را به خود گرفته و شور و هیجان در شهر حاکم است، افزود: در بسیاری از مسیرها نمادهای دانش آموزی نصب شده تا رانندگان را به سرعت کمتر و قانون‌مندی بیشتر دعوت کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: از یک هفته پیش مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان فعال‌تر عمل کرده و برنامه زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را کنترل کرده تا از احتمال قفل ترافیک در معابر شهر جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ترافیکی تمرکز خودروها در حاشیه مدارس است، گفت: همه ساله در روزهای ابتدایی شروع مدارس، والدین تمایل دارند فرزندان خود را تا محل تحصیل همراهی کنند، اما امسال برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شد که قبل از شروع سال تحصیلی سرویس مدارس ساماندهی شود.

صلواتی اظهارکرد: سال تحصیلی جدید ۵۰ شرکت ارائه دهنده خدمات دانش‌آموزی با استفاده از ۱۰ هزار خودرو ۷۰ هزار دانش آموز را جا به جا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال تلاش کردیم سرویس مدارس انضباط خاصی داشته باشند، زیرا آنها را مکمل نظم مدارس می دانیم و رفتارهای ناشایست رانندگان می‌تواند در آموزش دانش آموزان اختلال ایجاد کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: برای نظارت ویژه ترافیک معابر و عملکرد رانندگان سرویس مدارس، تیم‌های گشت بازرسی از تخلفات رانندگی جلوگیری کرده و اجازه پارک دوبل و توقف نا به جا بر سر تقاطع‌ها را نخواهند داد.

وی تاکید کرد: ۹ اکیپ گشت بازرسی حمل و نقل شهری تا ۱۵ مهرماه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر در شهر اصفهان مستقر هستند تا تخلفات شهری رانندگان را با اولویت رسیدگی و اعمال قانون کنند، همچنین برنامه‌ریزی برای حمل و نقل دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش در حال انجام است تا از افزایش سفرهای زائد شهری جلوگیری شود.

صلواتی گفت: قوانین ترافیکی در مدارس به دانش آموزان و والدین آن‌ها آموزش داده می‌شود و حیاط مدارس نیز به منظور رفع نابه‌سامانی‌ها، آرام آرام به استندهای دوچرخه تجهیز می‌شود.

کد خبر 354036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.