احیای بناهای تاریخی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان علت تخریب و ناکارآمدی بخشی از بافت تاریخی کرمان را گسستگی و تغییر در ارتباط ساختاری و خروج آن از چرخه حیات عنوان کرد و گفت: احیاء و بازآفرینی شهری بناهای تاریخی باید محرک توسعه اقتصادی درون محلات باشد.

به گزارش ایمنا، مریم ایلاقی حسینی با بیان اینکه باید تعیین محور گردشگری و برنامه‌ریزی پیوسته در راستای احیاء بناهای بافت تاریخی شهر را دستور کار قرار داد، اظهار کرد: معاونت معماری و شهرسازی شهرداری به عنوان نهاد سیاست‌گذار و برنامه‌ریز، نقش مهمی در این خصوص داشته و با همفکری کارشناسان شهرداری و میراث فرهنگی، طرح "محور گردشگری" کرمان را تهیه کرده است.

وی افزود: ساختار کلی طرح "محور گردشگری" کرمان بر مبادی ورودی شهر و نوع حمل و نقل بر اساس نوع سفر کاری یا تفریحی در نظر گرفته شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان با اشاره به اینکه محدوده بافت تاریخی واجد ارزش در هسته مرکزی شهر کرمان قرار گرفته، ادامه داد: اتصال ورودی‌ها به مسیرها و محل‌های قابل دسترسی به بافت تاریخی، شناسایی و بر روی نقشه پیاده شده است.

وی با بیان اینکه محورهای تعریف شده به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین محورها در نظرگرفته شده است، خاطرنشان کرد: ضروری است تمامی دستگاه‌های ذیربط بر اساس زمان‌بندی و اولویت‌بندی این طرح، نسبت به تمرکز ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری اقدام کنند.

کد خبر 354030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.