شهر به استقبال آغاز سال تحصیلی می رود/ مترو آماده جابه جایی دانش آموزان

شهردار اصفهان گفت: مهرماه امسال و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، برای نخستین بار در شهر اصفهان مترو آماده جابه جایی شهروندان به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی عصر امروز (شنبه) در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» که از شبکه پنج سیمای مرکز اصفهان پخش شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و تبریک به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اظهارکرد: در روز ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ ایران مورد هجوم ناجوانمردانه ارتش بعث عراق قرار گرفت و جوانان این سرزمین، دانش آموزان، دانشجویان و مردان تاریخی ایران در آن مقطع زمانی جوانمردانه در برابر دشمنان ایستادند و درس استقامت را به همه ما آموختند.

شهردار اصفهان با اشاره به تشکیل «ستاد محرم» در شهرداری اصفهان به مناسبت ایام عزاداری آقا اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: امسال شاهد وضعیت خوبی در خصوص نظافت و رعایت پاکیزگی سطح شهر بودیم و مردم و هیئت‌های عزاداری همکاری خوبی با خادمان خود در شهرداری داشتند.

شهر آماده مهر

نوروزی با اشاره به وزش طوفان شدید در بعد از ظهر عاشورای حسینی، گفت: طوفان آسیب هایی به قسمت هایی از شهر وارد کرد و باعث قطع چند اصله درخت شد، اما خوشبختانه با فعالیت به هنگام پاکبانان شهر، نظافت و پاکیزگی برقرار شد و شهر در نهایت تمیزی به استقبال مهر می رود.

وی تاکید کرد: از فردا شهر آماده پذیرایی از دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید و افرادی که به نوعی دانش و آموختن را آغاز می کنند، است که امیدوارم با همکاری تمام بخش ها شاهد آغاز سال تحصیلی موفق و خوبی برای همه باشیم.

انسجام بیشتر مردم با اقدامات ناجوانمردانه تروریست‌ها

شهردار اصفهان با اشاره به حادثه تروریستی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح شهر اهواز گفت: امروز حادثه تلخی اتفاق افتاد و افرادی به صورت ناجوانمردانه نظم صفوف آماده برای قدرت نمایی را مورد حمله قرار داده و ملت ایران را عزادار کردند که در این فرصت به تمام افرادی که عزیزان خود را در این حادثه تروریستی ناگوار از دست دادند، تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: به تمام افرادی که گمان می کنند با این اقدامات نابخردانه می‌توانند استقامت مداوم ملت را تضعیف کنند، می گویم که این اقدامات راه به جایی جز رسوایی نخواهد برد و این حرکت های ناجوانمردانه باعث انسجام بیشتر ملت، تحکیم مردم و استقامت و استواری هر چه بیشتر آنها می‌شود.

افزایش ۲۰ درصدی ترافیک شهر

نوروزی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه ۲۰ درصد به حجم ترافیک شهر افزوده می‌شود، اظهارکرد: برای مدیریت ترافیک شهر از تیرماه سال جاری ستاد مهر تشکیل و برنامه ریزی‌های لازم انجام شده تا فردا خانواده‌ها با خیالی راحت و در سایه آرامش و آسایش فرزندان خود را راهی مدارس کنند.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس نسبت به جابه جایی بخش عظیمی از شهروندان در شهر اصفهان اقدام می کنند که ۶۰۰ دستگاه از این اتوبوس ها در اختیار بخش دولتی و ۵۰۰ دستگاه در اختیار بخش خصوصی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سه خط BRT شهر اصفهان روزانه ۱۴۰ هزار مسافر جابه جا می کنند، گفت: ۹ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰ هزار سرویس مدرسه آماده سرویس دهی به مردم هستند و امسال برای ۱۰ هزار راننده سرویس مدارس لباس فرم متحدالشکل در نظر گرفته‌ایم تا با نظم ویژه ای سرویس دهی به دانش آموزان را انجام دهند و این اقدام اطمینان خاطر و اعتمادی برای خانواده ها ایجاد کند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه امسال برای نخستین بار مترو در خدمت حمل و نقل عمومی قرار می گیرد و مهر ۹۷ همراه با مترو خواهد بود، افزود: در تابستان امسال روزانه ۵۰ هزار نفر با مترو جابه جا شدند و از مهرماه نیز بر اساس پیش بینی های انجام شده روزانه ۱۰۰ هزار مسافر از طریق مترو با ۲۰ ایستگاه جابه جا می شوند.

نوروزی با تاکید بر اینکه سرفاصله زمانی حرکت رام های قطار شهری به ۱۰ دقیقه کاهش یافته است، تصریح کرد: مترو وسیله ای مناسب برای حمل و نقل ارزان، ایمن و پاک است و انتظار داریم شهروندان استقبال بیشتری از مترو داشته باشند تا مشکلات مربوط به ترافیک رفع و دانش آموزان ایمن‌تر به مدارس برسند.

وی با بیان اینکه طی چند ماه اخیر ۸۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان اضافه شده است، گفت: از مجموع این ناوگان، ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید و ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده بود و البته بیش از ۲۰۰ اتوبوس نیز در حال بازسازی است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در شهر آماده سرویس دهی به شهروندان است و ظرفیت خوبی در حمل و نقل عمومی شهر وجود دارد که شهروندان می توانند با خیالی آسوده از این امکانات فراهم شده استفاده کنند.

وی با اشاره به فعال شدن گشت بازرسی در شهر اصفهان گفت: تیم‌های گشت بازرسی از تخلفات رانندگی جلوگیری کرده و اجازه پارک دوبل و توقف نا به جا بر سر تقاطع ها را نخواهند داد.

لغو مجوزهای حفاری تا ۱۵ مهرماه ۹۷

نوروزی با بیان اینکه شهرداری با تمام امکانات برای آغاز مهری پُر مهر بسیج شده است، ادامه داد: رنگ آمیزی معابر و جداول مسیرهای منتهی به مدارس شهر انجام و المان‌هایی در مسیر نصب شده که به تمام شهروندان پیام می‌دهد این مسیر ویژه عبور دانش آموزان است و رانندگان باید مراقب سرمایه های آینده کشور باشند.

وی خاطرنشان کرد: صدور مجوز حفاری در شهر تا ۱۵ مهرماه لغو شده و کارگاه‌های عمرانی ایمن سازی شده است چرا که سلامت دانش آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد.

شهردار اصفهان افزود: اگر می خواهیم شهری جهانی، خلاق، تاریخی و گردشگری داشته باشیم باید رفتارهای ما منطبق با این عناوین باشد، همچنین رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی باید بیشتر قوانین را رعایت کنند تا گره‌های ترافیکی به وجود نیاید و مردم بدون دغدغه به مقاصد خود برسند؛ باید همه تلاش کنیم تا شهری آماده برای زیست سالم و ایمن داشته باشیم.

نوروزی با اشاره به تجهیز مراکز آموزشی عمومی همچون سالن‌های مطالعه، اظهارکرد: در سطح شهر تعداد زیادی کتابخانه، مراکز آموزشی و فرهنگسراهای متعدد وجود دارد، البته تعداد زیادی مراکز آموزشی خصوصی نیز فعال است به طوری که می‌توان گفت اصفهان مملو از مراکز آموزشی، کانون های زبان و کانون های فرهنگی است.

وی گفت: مراکز زیرمجموعه شهرداری باید بهترین مکان ها برای شهروندان باشد، زیرا باید فضای پیرامونی کسی که می خواهد مطالعه کند، درس بخواند و تحقیق کند باید آرامش بخش باشد؛ در این راستا بر این باور هستم هر اندازه هزینه شود ارزشمند خواهد بود، زیرا سرمایه های آینده کشور در این مراکز رفت و آمد دارند، بنابراین نواقصی که اکنون وجود دارد باید رفع شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: آموزشگاه های بخش خصوصی و مراکز زیر مجموعه سایر دستگاه ها نیز باید به این موارد توجه کرده و محیط مناسبی در اختیار مخاطبان قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری تلاش دارد دسترسی دانشجویان به مراکز دانشگاهی را آسان‌تر کند، افزود: اصفهان یک شهر دانشگاهی است که تعداد پنج دانشگاه مادر و تعداد زیادی دانشگاه غیر انتفاعی را در خود جای داده، از این رو باید زیرساخت های لازم برای دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و دولتی فراهم شود.

نوروزی گفت: امسال به گونه‌ای اقدام می‌کنیم تا دانش آموزان از موتورسیکلت استفاده نکنند، البته نه به خاطر منع استفاده از یک حق بلکه برای حفظ امنیت دانش آموزان و سایر شهروندان این تصمیم گرفته شده است.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم باید زیرساخت ها و زمینه استفاده هر چه بیشتر دانش آموزان از دوچرخه فراهم و برای امنیت دوچرخه ها چاره اندیشی شود و شهروندان نیز علاوه بر حفظ حقوق خود به فکر حقوق سایر شهروندان نیز باشند.

مردم مطالبه‌گر و مشارکت جو باشند

شهردار اصفهان افزود: برای ارتقاء زیرساخت های حوزه فرهنگی و آموزشی همکاری‌های خوبی با آموزش و پرورش انجام شده و با همکاری دانش آموزان نیز اقداماتی همچون گل کاری مدرسه و نظافت آنها صورت گرفته است چرا که اعتقاد داریم باید در امور مختلف دانش آموزان را مشارکت داد تا محیط خود را بیشتر تمیز نگه دارند.

وی با بیان اینکه فردا در روز اول مهرماه امسال زنگ مدرسه در یکی از مدارس منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان و با حضور مسئولان آموزش و پرورش نواخته می‌شود، اظهارکرد: سیمای شهر اصفهان در آستانه سال تحصیلی جدید زیباتر شده است، البته مردم باید مطالبه گر و مشارکت جو در همه امور باشند تا شاهد شهری باشیم که به عنوان آرمان و آرزو در ذهن داریم.

پروژه‌های شهر با قوت اجرا می‌شود

نوروزی با اشاره به پروژه های عمرانی شهر، تصریح کرد: پروژه‌های بزرگ شهر تاکنون به خوبی پیش رفته که از جمله آنها می توان به سالن اجلاس در خیابان شهید روح الامین اشاره کرد، خوشبختانه بخش زیادی از بدهی پیمانکاران این پروژه پرداخت شده و ۳۰۰ نفر نیرو در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برای احداث پروژه رینگ چهارم نیز زمین های زیادی آماده شده است، خاطرنشان کرد: گره کور جاده ورزشگاه نقش جهان به سمت اتوبان فرودگاه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و استانداری در حال باز شدن است.

همکاری خوب شهرداری با سرمایه گذاران در اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به بسته های تشویقی ساخت و ساز، گفت: بسته های تشویقی تسهیلاتی را برای شهروندان در نظر گرفته و البته استقبال نیز از این بسته ها خوب بوده به طوری که تا حدود زیادی از رکود خارج شده ایم.

وی در خصوص برگزاری جلسات متعدد با انبوه سازان و سرمایه گذاران، گفت: انبوه سازان در نخستین جلسه ۷۰ مشکل در مسیر شکسته شدن رکود را مطرح کردند که بخش های زیادی از آنها را رفع کردیم به طوری که در جلسه بعدی اعلام کردند ۲۵ درصد مشکلات کاهش یافته است و این برای من بسیار باعث خرسندی بود.

نوروزی تاکید کرد: افرادی که قصد دارند در حوزه ساخت و ساز ورود پیدا کنند باید بدانند اصفهان برای سرمایه گذاران آماده است و ما تعامل و همکاری خوبی با سرمایه گذاران در اصفهان خواهیم داشت.

افزایش شور و نشاط اجتماعی در شهر

وی با اشاره به اقدامات انجام شده شهرداری اصفهان در بخش های فرهنگی، اظهارکرد: اصفهان در حوزه فرهنگی نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت خوبی دارد و پویایی، تحرک و اقدامات جدید در امور فرهنگی و تکثر در اجرای برنامه های فرهنگی در نقاط زیادی از شهر به ویژه مناطق محروم انجام شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و افزایش نشاط در دل مردم برنامه های خوبی برگزار و الگوی بسیاری از شهرها شده است، البته اگر افرادی نسبت به برگزاری این برنامه ها نقد دارند یا ایراد می گیرند امری طبیعی است، اما اگر از مردم در خصوص برنامه های فرهنگی و برنامه های شهرداری نظرسنجی شود، قطعاً شهروندان نظرات خوبی خواهند داشت.

کد خبر 354005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.