منابع مالی و انسانی در صنعت ساختمان هدر می‌رود

موسس و بنیانگذار شتاب دهنده البرز دانش با اشاره به اینکه در صنعت ساختمان منابع مالی و انسانی هدر می‌رود، گفت: در حوزه فناوری اطلاعات پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم و این فقدان در حوزه ساختمان وجود دارد. همچنان با سبک ساختمان سازی قدیمی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی جانقربان پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش معرفی رویداد پارک فناوری نوآوری البرز دانش (فناد) به عنوان اولین شتاب دهنده صنعت ساختمان و صنایع وابسته ایران با بیان اینکه برای حل مشکلات فعلی باید به دنبال راهکارهای علمی باشیم، اظهار کرد: به همین منظور اولین شتاب دهنده ساختمان در حوزه سخت‌افزار را بنیان‌گذاری و شروع به فعالیت کردیم.

وی با اشاره به اینکه معمولا در ایران ایده‌ها به مرحله تجاری سازی نمی‌رسند، گفت: محال است به فضای کسب و کار توجه نکرد اما به یک اقتصاد شکوفا دست یافت.

موسس و بنیانگذار شتاب دهنده البرز دانش افزود: تمرکز و توجه به اقتصاد نوآوری و استفاده از ایده‌های مرتبط با ساختمان از اهداف اصلی ماست.

وی با بیان اینکه از دو طریق جذب ایده‌ها و سرمایه گذاری، شکاف مالی و مدیریتی پر می‌شود، ادامه داد: با این بضاعت مالی فضای مربیگری و مراقبت را برای ورود ایده‌های نوپا به چرخه تولید و تجاری‌سازی ایجاد کرده‌ایم.

جانقربان با بیان اینکه مشکلات بروکراسی فرایند جدید در حوزه صنعت ساختمان را احاطه کرده است، تصریح کرد: نتایج خوبی را با همکاری بخش‌های دولتی نداشته‌ایم و به سمتی رفته‌ایم که فرآیند تامین مالی و هدایت پروژه‌ها را به بخش‌های خصوصی بسپاریم و با برگزاری همایش‌ مشکلات بروکراسی را حل کنیم.

جانقربان با اشاره به اینکه ارتباط با دانشگاه‌ها و شهرک علمی و تحقیقاتی حلقه مفقوده است، گفت: یکی از اهداف ما نیز پر کردن جای خالی این ارتباط است که بتوانیم به عنوان چرخ دنده و واسط عمل کنیم.

وی افزود: بودجه‌هایی که برای شرکت‌های دانش بنیان تخصیص می‌یابد معمولاً به بانک‌هاهدایت نمی‌شود زیرا بانک‌ها به دلیل بروکراسی مالی ایده را بیات می کنند، این در حالی است که بعد از شناسایی ایده باید اعتبار برای اجرای آن تامین باشد.

موسس و بنیانگذار شتاب دهنده البرز دانش با اشاره به اینکه در صنعت ساختمان منابع مالی و انسانی هدر می رود، گفت: در حوزه  فناوری اطلاعات پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم و این فقدان در حوزه ساختمان وجود دارد. همچنان با سبک ساختمان سازی قدیمی مواجه هستیم که باعث می‌شود فعالیت نظام مندی در این حوزه وجود نداشته باشد و حدود ۵۰ درصد از منابع مالی  انسانی هدر برود.

وی با بیان اینکه شرکت شتاب دهنده صنعت ساختمان ایده‌های نوین را غربال‌گری و در راستای باروری آن اظهار نظر می کند،  افزود: همچنین دلیل انتخاب اتاق بازرگانی به عنوان محل برگزاری این همایش این بود که به عنوان متولی صنایع در شهر می‌تواند به تسریع شناسایی و شناخته شدن ایده‌ها کمک کند.

کد خبر 353989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.