فعالیت ۹ اکیپ گشت بازرسی در ستاد مهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: از ۳۱ شهریور تا ۱۵ مهرماه سال‌جاری ۹ اکیپ گشت بازرسی در ستاد مهر فعالیت دارند تا تخلفات مربوط به پارک خودروها در ایستگاه‌های اتوبوس، پارک دوبل حاشیه خیابان‌ها و سوارکردن دانش آموزان بیش از حد مجاز را نظارت و اعمال قانون‌کنند.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: ستاد مهر از ابتدای تابستان امسال فعالیت خود را آغاز کرده و با همکاری سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری، سازمان کار و کالا جهت تردد بهتر و راحت شهروندان در مهرماه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: خط‌کشی معابر اصلی، ایجاد خطوط جدید و ... از جمله فعالیت‌های انجام شده در آستانه آغاز سال تحصیلی بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال با تکمیل و راه‌اندازی خط یک قطار شهری، شهروندان، دانش‌آموزان و دانشجویان می توانند  برای رفت و آمد خود از این وسیله ایمن، ارزان و پاک استفاده کنند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تعامل آموزش و پرورش، زمان‌بندی ساعات کار حمل و نقل عمومی با ساعات رفت و آمد دانش‌آموزان تنظیم می‌شود.

صلواتی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری اصفهان تلاش کرده تا سفرهای شخصی را به حداقل برساند و دانش‌آموزان از طریق دوچرخه، اتوبوس، مترو و پیاده‌روی سفرهای شهری خود را انجام دهند، افزود: با همکاری و تغییر خطوط اتوبوسرانی به دنبال یکپارچه‌سازی سیستم حمل و نقل عمومی هستیم.

وی ادامه داد: پلیس مدرسه، آموزش مباحث ترافیکی در مدارس به دانش آموزان و والدین آنها همچنین نصب استندهای دوچرخه در مدارس از دیگر برنامه‌های ستاد مهر در سال جاری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: هر ساله با آغاز سال تحصیلی و در مهرماه ۲۰ درصد به حجم سفرهای شهری افزوده می‌شود، اما باید تلاش کرد که این افزایش سفرها منجر به ازدحام و افزایش ترافیک در شهر نشود.

کد خبر 353961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.