استقرار امنیت از دستاوردهای نیروهای مسلح است

شهرضا - فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش شهرضا گفت: دشمن در خصوص توان بازدارندگی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران دچار اشتباه محاسباتی شد و پس از هشت سال جنگ تحمیلی به اشتباه خود پی برد، تحلیلگران نظامی غرب باید از اشتباه گذشته درس عبرت بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سرهنگ شهرام میناپور امروز (شنبه) در مراسم رژه یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی شهرستان، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این هفته یادآور رشادت‌های رزمندگان و نیروهای مسلح در صیانت از کشور و ارزش‌های ولایی انقلابی است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان همواره به دنبال مقابله با جریان انقلابی مردم ایران بودند، تصریح کرد: در ۳۱ شهریور سال ۵۹، صدام حسین به دستور آمریکا با استفاده از ۱۲ لشکر مجهز و آماده عراق به خاک ایران تجاوز کرد.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش شهرضا با بیان اینکه صدام حسین در فکر فتح کشور ایران در چند روز بود، اظهار کرد: وجود مشکلات داخلی ایران از جمله خیانت‌های بنی صدر و اختلال در ساختار نیروهای مسلح در اثر وقوع انقلاب، دشمن را دچار اشتباه محاسباتی کرد.

میناپور با بیان اینکه کارشناسان نظامی غرب باید از گذشته درس عبرت بگیرند، تصریح کرد: قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در بهترین وضعیت و آمادگی کامل قرار دارند.

وی استقرار امنیت همه جانبه را از دستاوردهای تلاش نیروهای مسلح برشمرد و افزود: رشادت‌های رزمندگان در طول دوران مقدس به دشمنان فهماند که هرگز نمی‌توانند اهداف خود را با زبان زور و اجبار به ملت ایران تحمیل کنند.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش شهرضا ولایتمداری را از مهمترین ویژگی‌های نیروهای مسلح برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده‌اند تا با فرمان فرمانده معظم کل قوا، با هرگونه تهاجمی مقابله کند.

میناپور با اشاره به نقش مؤثر گروه ۲۲ توپخانه ارتش شهرضا در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: نیروهای این یگان ارتش جمهوری اسلامی از خردادماه ۱۳۵۹ در مناطق «بستان»، «آبادان» و «خرمشهر» مستقر و آماد مقابله با تهاجم احتمالی دشمن شدند.

وی اضافه کرد: نیروهای گروه ۲۲ توپخانه ارتش شهرضا در طول دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۳۰۰ شهید، ۵۰۰ جانباز و ۵۰ اسیر و شرکت در ۱۶ عملیات از جمله «فتح‌المبین» و «ثامن‌الأئمه» در مقابل دشمن مجاوز عراقی ایستادگی کردند.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش شهرضا با اشاره به مأموریت مستشاری نیروهای این یگان از ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه، خاطرنشان کرد: این گروه از نیروها با حضور در این مناطق جنگی، مانع تجاوز به حریم اهل بیت(ع) شدند.

کد خبر 353955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.