«الاحواز» مسئولیت اقدام تروریستی در اهواز را به عهده گرفت

گروه تروریستی الاحواز با ارسال پیامی در فضای مجازی مسئولیت حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز را به عهده گرفت.

به گزارش ایمنا، سخنگوی گروه تجزیه طلب الاحواز در گفت و گو با تلویزیون اینترنشنال، حمله امروز به مراسم رژه را بر عهده گرفت؛ او در این گفت و گو مدعی شده که تعداد  کشته ها از ۴۰ نفر بیشتر است.

معاون عملیات نیروی انتظامی استان خوزستان نیز با تایید نقش گروه الاحواز در حمله تروریستی امروز، به ایرنا گفت: این گروهک کور سالهای قبل نیز اقدامات خرابکارانه ای در استان خوزستان انجام داده است.

 سرهنگ نقیب فاطمی کشته شدن یک سرباز وظیفه نیروی انتظامی استان خوزستان در جریان این اقدام تروریستی را تایید کرد و گفت: سرباز یاد شده در مقابل جایگاه قرار داشت که پس از اصابت گلوله به وی مجروح و سپس به شهادت رسید.

به گزارش ایمنا، الاحواز، گروهی تجزیه طلب است که از سوی معاندان خارج از ایران از جمله عربستان سعودی حمایت می شود و در سال ۸۴ نیز دست به عملیات تروریستی و بمب گذاری در چند نقطه اهواز زد که در جریان این اقدامات تعدادی از شهروندان خوزستانی کشته شدند.

این تجزیه طلبان که خود را به نام "الاحوازی" معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که توسط انگلستان و آمریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است، اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

این گروه جدایی طلب که مرکزیت فعالیت خود را در شهر لندن قرار داده اند، شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را "عبادان" و خرمشهر را "محمره" و شهر شادگان را "فلیحه" نامیده اند.

کد خبر 353952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد FR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    4 0
    کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه اقتدار نیروهای مسلح را به چالش می کشند و از توان موشکی کشور و انجام آزمایش های موشکی انتقاد می کنند، در هنگام بروز چنین حملات تروریستی ، متاسفانه روزه سکوت می گیرند و خود را به اون راه می زنند، امیدوارم حداقل بیایند و این حوادث تروریستی را محکوم کنند. اگر قوی نباشیم و آمادگی نظامی خود را بالا نبریم، قطعاً شاهد حوادث بتروریستی بیشتری خواهیم بود، هر عقل سلیمی این مسئله را می پذیرد، اما متاسفانه برخی حرفهای دیگری را ( البته معمولاض در لفافه) می زنند.