۸۳ هزار کلاس اولی در اصفهان به مدرسه رفتند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۸۳ هزار دانش آموز کلاس اولی در سطح استان اصفهان برای اولین بار به مدرسه رفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهین جوانی پیش از ظهر امروز در مراسم روز شکوفه‌ها که در دبستان زنده یاد حاج عبدالحسین کاویانی برگزار شد، با بیان  اینکه تقارن بازگشایی مدارس در سال جاری با دهه محرم بهانه ای است که که رفتار دینی را به کودکان آموزش دهیم، اظهار کرد: امروز بیش از ۸۳ هزار کودک در اصفهان جشن شکوفه را برگزار می‌کنند و زینت بخش مدارس و دبستان ها شده‌اند.

وی ادامه داد: آموزش پایه مبنای توسعه پایدار در آینده کشور است و باید این آموزش صحیح انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به عاشورای حسینی گفت: می‌خواهیم از عاشورا درس بگیریم پس باید با ظلمی که به کودکان انجام می‌شود مبارزه کنیم و مانع از اشاعه بی‌سوادی سیاه و سفید شویم.

وی افزود: باید فضای مدرسه به دور از استرس و اضطراب و مناسب برای تامل و تعمق کودکان باشد و هدف ما از این موضوع پرورش کودکانی صبور و با علم است.

جوانی خطاب به کودکان گفت: شما آینده سازان این کشور هستید و موفقیت و بودن شما مایه سرفرازی ما و کشور عزیزمان است و باید در این راه مطالعه داشته باشید.

وی افزود: توانمند سازی نیروی انسانی و کودکان و بالا بردن سواد خواندن و درک متن در این سنین از برنامه‌های آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در مدارس باید یادگیری مغز محور صورت بگیرد و این نیازمند سازماندهی آموزش به کمک بازی و شعر است.

وی خطاب به خانواده‌ها اظهار کرد: موفقیت فرزندان شما نیازمند حمایت مادی،معنوی و روحی شماست و اگر این حمایت درست صورت بگیرد منجر به موفقیت در فرزندان شما می‌شود.

وقت گذاشتن برای دانش آموزان سرمایه‌گذاری است

همچنین جلال الدین ضیایی، رییس ناحیه یک آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به همزمان بودن زمان بازگشایی مدارس و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در این بازه زمانی باید به یاد کسانی باشیم که این آرامش را به ما هدیه داده‌اند زیرا آنها برای این آرامش جان خود را داده‌اند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس افزود: این کودکان آینده‌ساز کشور هستند پس آموزش صحیح و هدفمند آنها تضمین‌گر آینده است.

ضیایی ادامه داد: اگر الآن برای کودکان وقت بگذاریم آینده کشور را ساخته‌ایم و این زمان در راه صحیح صرف شده است و به نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به کودکانی که اولین سال تحصیل خود را آغاز کردند گفت: ما دنبال آموزش انسان‌های آگاه و عالم هستیم زیرا این کودکان آینده ساز کشور هستند و باید به طور صحیح آموزش داده شوند.

کد خبر 353940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.