۱۷ هزار هکتار باغات غرب اصفهان در تابستان آبیاری شد

مدیرکل بحران استانداری اصفهان گفت: با تلاش و مشارکت شرکت‌های آب منطقه ای اصفهان، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها و همکاری مؤثر کشاورزان بیش از ۱۷ هزار هکتار باغات غرب استان اصفهان در تابستان امسال آبیاری شد.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو منصور شیشه فروش در این باره اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در کنار شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تابستان سخت امسال بدون تنش سپری شد.

وی با تأکید بر این که در سال جاری کل کشور و به ویژه استان اصفهان با یکی از کم سابقه‌ترین خشکسالی‌ها روبرو بود، تصریح کرد: به‌رغم تلاش‌هایی که صورت گرفت باغات میوه به دلیل بی‌آبی موفق به برداشت مناسب نشدند و باغداران زیادی مجبور به هرس زودرس درختان مثمر خود شدند تا فقط آنها را زنده نگه دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: آبیاری فضای سبز شهری که همه شهروندان به صورت ملموس شاهد آن بودند با تانکر انجام شد اما به‌رغم تمام تلاش‌ها به خاطر خشکسالی فضای سبز شهری دچار خزان زودرس شد که این موارد ضرورت ادامه راهکارهای سازگاری با کم‌آبی را نشان می‌دهد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه کشور در کمربند بحران خیز زلزله و خشکسالی‌های متعدد قرار دارد عنوان نمود ما همواره باید آمادگی روبرو شدن با این مشکلات را داشته باشیم و در این راستا تشکیل کارگروه کم آبی مطرح و ضرورت آن تدوین برنامه عملیاتی است که شرکت آب منطقه‌ای با سایر ارگان‌های ذی‌ربط در حال انجام این مهم هستند.

وی افزود: تابستان به اتمام رسید ولی در حال ورود به فصل زراعی هستیم و برای بحث مخاطرات کشاورزی مجموعه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی طبق معمول سال‌های قبل درگیر موضوع هستند و ورود دستگاه قضا به این موضوع بسیار ارزشمند است که محوریت صیانت از آب را به عهده گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به منظور حضور مؤثرتر دستگاه‌های دیگر پیشنهاد تشکیل چهار کارگروه تخصصی، کارگروه قضائی و انتظامی با محوریت دستگاه قضائی، کارگروه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با محوریت صدا و سیما و مشارکت دستگاه‌های مرتبط از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، دفتر سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات، کارگروه بازچرخانی آب با محوریت صنعت و کارگروه مدیریت و مصرف بهینه با محوریت جهاد کشاورزی و مشارکت حوزه فضای سبز شهرداری، آب و فاضلاب شهری و روستایی برای بهینه سازی مصرف آب را ارائه نمودکه مورد توجه و عملیاتی شدن آن در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 353931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.