جریان دائمی آب در زاینده رود با بهره برداری از سد تونل سوم

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر اقدامات اجرایی سد تونل سوم انجام شود و تا دو سال ونیم آینده بهره‌برداری و آبگیری شود، شاهد جریان دائمی آب در زاینده‌رود خواهیم بود.

فتح الله معین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: آنچه تاکنون بر سر زاینده رود آمده حاصل عدم انجام وظیفه قانونی دستگاه‌های مسئول، نداشتن مدیریت مؤثر و کارا در مصرف آب زاینده رود و همچنین انجام تخلفاتی در دولت‌ها است.

وی با بیان اینکه زاینده‌رود در طول تاریخ متعلق به شهر اصفهان بوده و با نام اصفهان عجین شده است، افزود: متأسفانه برداشت‌های غیر مجاز و عدم مدیریت صحیح باعث خشکی طولانی مدت شاهرگ حیاتی اصفهان شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به منظور پیگیری و رفع بخشی از مشکلات مربوط به زاینده رود، اعضای شورا و شهردار اصفهان در دو نوبت ملاقات‌هایی را با معاون اول رییس جمهور داشته و در سفر ایشان به اصفهان این درخواست را به صورت جدی مطرح کردند.

معین با اشاره به انجام ملاقات‌هایی با وزیر نیرو در موضوع آب و وزیر جهاد کشاورزی به دلیل مشکلات کشاورزان، اظهار امیدواری کرد که پیگیری‌های مستمر مسئولان استان نتیجه بخش باشد و بتوانیم باز هم شاهد جاری شدن دائمی آب در زاینده رود باشیم.

وی تاکید کرد: اگر اقدامات اجرایی سد تونل سوم انجام  و تا دو سال و نیم آینده بهره‌برداری و آبگیری شود، شاهد جریان دایمی آب در زاینده رود خواهیم بود.

کد خبر 353928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.