واردات برنج تا اطلاع ثانویه ممنوع است/ پیش بینی تولید داخلی ۸۰ درصدی برنج

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌جاری میزان تولید برنج کشور وضعیت مناسبی دارد و پیش بینی می‌شود حدود ۸۰ درصد از نیاز کشور به محصول برنج از طریق تولید داخل تامین شود، ۲۰ درصد دیگر نیز در انبارها موجود است.

به گزارش ایمنا، علی محمد شاعری در خصوص ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، اظهار کرد: واردات برنج با هدف حمایت از تولید در حال حاضر تا اطلاع ثانویه ممنوع است، از وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها نیز در خواست داریم تا با نظارت دقیق بر مرزهای و مبادی کشور از واردات و قاچاق این محصول در فصل برداشت جلوگیری کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ذخایر استراتژیک محصولاتی مانند گندم، برنج، شکر، روغن و سایر کالاهای اساسی به میزان کافی وجود دارد و به هیج عنوان جای نگرانی نیست، گفت: مهمترین موفقیت بخش کشاورزی کشور در سال جاری خودکفایی در محصولات گندم و شکر بود و نیازی به واردات گندم و شکر نداریم این موضوع به معنای امنیت غذایی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش کشاورزی تا حدود ۸۰ درصد خود اتکا هستیم و بیش از ۱۲۰ میلیون تُن محصول کشاورزی در کشور برداشت می‌شود، تصریح کرد: اگر از ظرفیت‌هایی که در گذشته به واسطه سرمایه‌گذاری ایجاد شده استفاده بهینه کنیم در بسیاری از محصولات از جمله گوشت قرمز می‌توانیم خود کفا شویم و نیازی به واردات گوشت قرمز نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: به جز در تولید چند محصول جزئی مانند ذرت، خوراک دام و روغن، در مابقی محصولات خود اتکا هستیم و نیازی به واردات نداریم اما در زمینه بازرگانی کشاورزی به تمهیدات ویژه‌ای نیاز داریم و وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برنامه‌ریزی لازم را برای تنظیم بازار و صادرات محصولات کشاورزی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 353898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.