تصویب ۵۸ هکتار بافت فرسوده شهر باغبادران

لنجان-شهردار باغبادران گفت: با پیگیری های ویژه و متعدد، پس از ۱۱ سال ۵۸ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهر باغبادران که سال ها رها شده بود در جلسه کمیسیون ماده پنج استانداری مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

اردشیر محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از معضلات جدی که شهرداری باغبادران در سال های اخیر با آن مواجه بوده، فرسودگی بافت‌ شهری است و نباید فراموش کرد بافت فرسوده و ناکارآمد شهر می تواند برخی محله‌های شهر را دچار ‌خلل کالبدی، مشکلات اقتصادی ‌و معیشتی و حتی آسیب‌های اجتماعی ‌و فرهنگی کند که این مشکلات قطعا برای  ساکنان این محلات مشکل‌ساز می‌شود و از سوی دیگر این آسیب‌ها می تواند به دیگر نقاط شهر انتقال یابد.

وی با بیان اینکه برای توسعه درون شهری باید به سمت احیاء بافت‌های فرسوده حرکت کرد، افزود: با توجه به اهمیت موضوع در سال‌های اخیر بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، به‌عنوان ضرورت مورد توجه قرار گرفت.

شهردار باغبادران بافت فرسوده شهری را بیماری قابل درمان دانست و تصریح کرد: بیش از ۳۲ درصد از شهر باغبادران که حدود ۵۸ هکتار از وسعت شهر را در برمی گیرد جزء بافت فرسوده شهری محسوب می شود که شامل یک هزار و ۳۰ واحد ساختمان های بافت فرسوده بالای ۲۰ سال ساخت هستند.

وی از تصویب محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد باغبادران پس از ۱۱ خبر داد و گفت: محدوده بافت فرسوده شهر باغبادران به صورت کامل شناسایی و نقشه آن تهیه و تدوین شده و در طرح جامع شهر نیز توسط مشاور مشخص و در کمیته برنامه ریزی استان مصوب شده بود و برهمین اساس از سال ۹۲ مکاتبات بسیاری برای تصویب طرح مصوب بازآفرینی شهری شهر باغبادران انجام گرفت.

محمدی ادامه داد: با پیگیری های مدیران شهری باغبادران، فرماندار لنجان و نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بعد از ۱۱ سال ۵۸ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهر باغبادران که سال ها رها شده بود در جلسه کمیسیون ماده پنج استانداری مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بافت فرسوده در شهر باغبادران به دو دسته تقسیم می شود، دسته اول، بافت‌هایی است که دارای قدمت تاریخی هستند و هسته اولیه شهر را تشکیل می‌دهد و دسته دوم، بافتی است که در محدوده شهری و فاقد ارزش تاریخی بوده و از لحاظ کالبدی نیاز به بازسازی دارند.

شهردار باغبادران با بیان اینکه اهمیت تصویب محدوده بافت فرسوده شهر به علت این است که محیط فیزیکی، مالکان و ساکنان این بافت ها زیر چتر حمایتی دولت و شهرداری ها قرار گیرند، عنوان کرد: با پیگیری های متعدد و تعاملات خوبی که بین اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری باغبادران برقرار شده امکانات و تسهیلاتی برای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری فراهم شده تا تحولات خوبی در بافت‌ فرسوده شهر باغبادران ایجاد شود و امروز زمان آن رسیده که همه دستگاه های متولی در مسیر اجرایی شدن بازآفرینی شهری در باغبادران گام بردارند.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین روش بهسازی بافت فرسوده تشویق برای گرفتن پروانه ساختمانی است، خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری باغبادران بهره‌مندی شهروندان از مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده بوده برهمین اساس بسته تشویقی پروانه ساخت و ساز سال جاری با سال‌های گذشته متفاوت بوده و در این بسته‌ها نگاه ویژه‌ای به بافت فرسوده شده، به طوری که تخفیف صدور پروانه در این بافت ۸۰ درصد است.

محمدی با بیان اینکه مردم نقش اصلی در نوسازی بافت های فرسوده دارند، تاکید کرد: مردم در فرآیند اجرای برنامه بازآفرینی شهری نقش اصلی و کلیدی دارند و امروز نوبت به مردم و مالکان واحدهای مسکونی شهر باغبادران رسیده تا نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا در نهایت شاهد ساماندهی بافت فرسوده شهری باشیم.

کد خبر 353877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.