غذاهای کم کالری، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد خطر ابتلا به سرطان در افرادی که به طور منظم غذاهایی با ارزش غذایی کم مصرف می‌کنند، افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آژانس استانداردهای غذایی بریتانیا به تازگی سیستم برچسب مواد مغذی (FSAm-NPS) را به عنوان راهی برای اطمینان افراد نسبت به ارزش محصولات غذایی معرفی کرده است. این سیستم به افراد این امکان را می‌دهد تا انتخاب‌های غذایی مناسب داشته باشند و غذاهای سالم را از میان غذاهایی که ارزش غذایی کم تری داشته و فایده چندانی برای آن‌ها ندارد، تشخیص دهند.

یافته‌های نگران‌کننده در مورد مصرف غذاهایی با ارزش تغذیه‌ای اندک و ارتباط آن‌ها با خطر افزایش سرطان ، شواهد کافی در اختیار سیاست‌گذاران قرار می‌دهد تا از سیستم برچسب مواد مغذی بر روی محصولات غذایی خود به طور گسترده‌تری استفاده کنند. محققان موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی پاریس با همکاری متخصصان موسسات تحقیقاتی دیگر به تازگی بررسی جدیدی پیرامون ارتباط میان مصرف غذاهای کم کالری و خطر ابتلا به سرطان انجام داده‌اند.

آن‌ها داده‌های بیش از ۴۷۱ هزار فرد را ارزیابی کرده و اطلاعاتی در خصوص عادت‌های غذایی آن‌ها و موارد پزشکی مرتبط با آن نظیر تاریخچه سرطان دریافت کردند. در بررسی جدید ۴۹ هزار و ۷۹۴ نفر از شرکت کنندگان مبتلا به سرطان بودند که ۱۲ هزار و ۶۳ نفر به سرطان سینه، شش هزار و ۷۵۴ نفر به سرطان پروستات و پنج هزار و ۸۰۶ نفر به سرطان کولورکتال (روده بزرگ) مبتلا بودند. پس از آن دانشمندان ارتباط میان مصرف غذاهایی با کیفیتهای مختلف غذایی و خطر ابتلا به انواع سرطان را در این افراد مورد بررسی قرار دادند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد خطر ابتلا به سرطان در افرادی که به طور متوسط محصولاتی با کیفیت غذایی پایین‌تر مصرف می‌کردند، افزایش می‌یابد. همچنین نتیجه بررسی‌ها حاکی از آن است که خطر افزایش ابتلا به سرطان کولورکتال، سرطان معده و همچنین سرطان ریه در مردان با مصرف غذاهای دارای ارزش غذایی اندک مرتبط است.

در مورد زنان نیز مصرف غذاهای دارای ارزش غذایی پایین، منجر به سرطان کبد و سرطان سینه پس از دوران یائسگی (postmenopausal breast cancer) می‌شود. به گفته محققان یافته‌های جدید، اطمینان لازم را برای اجرای سیاست‌های بهتر در مورد چگونگی برچسب گذاری مواد غذایی در کشورهای دیگر ارائه می‌دهد.

کد خبر 353875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.