پیام نهضت عاشورا، حمایت از ولایت است

 نطنز-امام جمعه بادرود گفت: پیام نهضت عاشورا؛ دفاع از مظلوم و حمایت از ولایت و ایستادگی در برابر ظلم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛ حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به حضور پرشور مردم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: هیچ کدام از انقلاب های تاریخ مانند عاشورا جاودانه نشد.

وی افزود: پیام نهضت عاشورا، دفاع از مظلوم، مبارزه با ظلم، پشتیبانی از ولایت و ایستادگی در برابر جور بود و پیامد آن این بود که  واقعه عظیم عاشورا بعد از ۱۴ قرن همچنان در راه سازندگی جامعه الگو گرفته می شود و بسیاری از مسلمانان و غیرمسلمانان را متحول می کند.

امام  جمعه بادرود با تاکید بر این که دشمن از جاودانگی های درس عاشورا ترسیده است، تصریح کرد: عشق و علاقه به امام حسین (ع) تمام نمی شود و دوستان و حتی دشمنان نیز به این قضیه اقرار کرده اند که مجالس عزای سرور و سالار شهیدان هر سال باشکوه و عظمت بیشتر و خاص تری نسبت به سال های قبل برگزار می شود که مهم ترین آن خواست و اراده الهی است.

وی هفته دفاع مقدس را گرامیداشت و با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های اقشار مختلف مردم، بسیج، سپاه و ارتش در جنگ تحمیلی، تصریح کرد: در طول هشت سال جنگِ چندین کشور جهان علیه جمهوری اسلامی و با وجود تحریم های متعدد و متفاوت در حوزه های گوناگون، رزمندگان اسلام ایستادند و پیروز شدند.

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: شعار «ما توانستیم» در جنگ تحمیلی امروزه راحت تر محقق می شود چرا که قدرت جمهوری اسلامی در حال حاضر قابل مقایسه با زمان جنگ نیست، البته به شرطی که هر کس در هر مسندی قرار دارد بتواند به وظیفه خود در قالب اهداف انقلاب و جمهوری اسلامی عمل کند.

وی همچنین روز تجلیل از اسرا و مفقودالاثران را گرامیداشت و اضافه کرد: مردمی که در زمان جنگ از جان و مال خود گذشتند و به اسارت دشمن بعثی درآمدند، توانستند با تبعیت از کاروان اسرای کربلا، در اسارت نیز درس آزادگی بیافرینند و این مایه مباهات و افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بادرود با اشاره به فصل بازگشایی مدارس را به فعالان عرصه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فرهنگیان باید خود را در صف اول مبارزه با جهل و خرافات ببینند تا دانش آموزان را در این جنگ روانی و رسانه ای دشمنان از آسیب ها حفظ کنند.

کد خبر 353871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.