تحریم ها نقش چندانی در مشکلات اخیر کشور ندارد

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: : در برخی موارد مسئولان کشور، استان و شهرستان خود از موانع سرمایه گذاری هستند، چرا باید اقتصاد کشور به سمتی حرکت کند که مردم به جای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی کشور به سمت خرید سکه و ارز بروند و مشکلاتی که همه شاهد آن هستیم برای کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان  در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: یکی از مسایل و مشکلات مهم امروز جامعه عدم به روز بودن برخی مسئولان کشور است، درحالی که مسئولان خود باید شرایط جدید را درک کنند چراکه شرایط حال جامعه با سال های قبل بسیار  متفاوت است و نمی توان با روش های گذشته جوابگوی مشکلات و معظلات کشور بود.

وی افزود: دشمن ۱۰ سال قبل برای به دست آوردن کوچکترین اطلاعات از کشور باید هزاران طرح و برنامه اجرایی می کرد تا اطلاعاتی را به دست آورد، اما امروز با وجود فضای مجازی و هزارن برنامه جاسوسی دیگر به راحتی و در لحظه به روز می شود و اطلاعات لازم را به دست می‌آورد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: امروز دشمنان به راحتی جاسوسی می کنند و هر آنچه برای توطئه کردن نیاز دارد در اختیارش وجود دارد درحالی که همچنان برخی مسئولان نه تنها به روز نیستند بلکه وقتی پای صحبت می آید و می خواهند مسئله یا معضلی را توصیح دهند به دلیل به روز نبودن شرایط را بدتر و جو جامعه را ملتهب می‌کنند.

وی ساز و کار اقتصادی کشور را بیمار دانست و ادامه داد: در برخی موارد مسئولان کشور، استان و شهرستان خود از موانع سرمایه گذاری هستند، چرا باید اقتصاد کشور به سمتی حرکت کند که مردم به جای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی کشور به سمت خرید سکه و ارز بروند و مشکلاتی که همه شاهد آن هستیم برای کشور ایجاد شود.

باقریان اضافه کرد: شرایط سرمایه گذاری در کشور در مسیر درست حرکت نمی‌کند، باید شرایط اقتصادی در مسیری برنامه‌ریزی شود که دست مردم برای سرمایه گذاری‌های درست باز باشد نه اینکه با مالیات های مختلف، بیمه و هزاران مورد دیگر مانعی برای سرمایه گذاری در کشور بتراشیم.

وی عنوان کرد: در کشور باید عواملی که دست و پاگیر سرمایه گذاری هستند حذف شوند تا مردم با خیال آسوده به سمت سرمایه گذاری و رونق اقتصادی،  افرایش تولید و بهره‌وری بروند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: دشمن اصلی ایران اسلامی آمریکا و اسرائیل هستند، اما اینکه همه‌ مشکلات کشور را به گردن آمریکا و اسرائیل بیندازیم این اشتباه بزرگی است، همه باید بیدار باشیم و به شکلی صحبت نکنیم که عامل مشکلات را صرفا دشمنی آمریکا بوده و بعد هم دنبال این باشیم که همه‌ مشکلات به گردن تحریم ها بیندازیم.

وی یادآور شد: چرا عده ای سخت به دنبال القاء این تفکر در جامعه هستند که همه‌ مشکلات به خاطر تحریم ها است، وقتی به جامعه القا شد که عامل مشکلات تحریم ها هستند، طبیعی است که جامعه به سمت رفع تحریم ها می رود در این هنگام برای رفع تحریم نیازمند مذاکره هستیم و برای مذاکره کردن باید امتیاراتی را نیز بپردازیم.

باقریان گفت: این تفکر بسیار غلط بوده و مردم همه می دانند که مشکلات تنها به دلیل تحریم ها نیست و مذاکرات اصل نظام را نشانه رفته است.

وی متذکر شد: اینکه مردم از سیاست زده شده‌اند و گاهی از سیاست حتی متنفر هستند به دلیل این است که ما سیاست را به اشتباه فهمیدیم و در کنار این اشتباه توطئه شیاطین و دشمنان است که از این اشتباه بهترین استفاده  را می کند.

باقریان افزود: سیاست به معنای فحاشی و متهم کردن نیست و امروز زمان آن رسیده تا سیاست را به درستی برای مردم معنا کرده و آسیب شناسی لازم را انجام دهیم چراکه اگر سیاست را درست برای مردم معنا کرده بودیم؛ اگر سیاسیون با رفتار خود شکل صحیحی از سیاست را برای مردم به نمایش گذاشته بودند امروز به جای تنفر مردم از سیاست  شرایط بهتری راشاهد بودیم.

وی با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: حرکت امام حسین (ع) مبتنی بر سیاست صحیح بود و همه‌ عالم جذب این سیاست شد از این جهت هیئت های مذهبی، سخنرانان، مداحان کشور باید در مسیری حرکت کنند که سیاست به معنای ظلم ستیزی، عزت و معرفی ستمگران و ظالمان برای مردم تبیین شود.

امام جمعه زرین شهر ادامه داد: سیاست در کشور متأثر از باند بازی و جناح بازی است درحالی که امام حسین (ع) به ما یاد داد چگونه تصویری زیبا از سیاست و عشق داشته باشیم.

کد خبر 353864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.