فروش پساب فولادشهر نباید به خطایی بزرگ تبدیل شود

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: باتوجه به بحثی که در مورد فروش پساب فولادشهر به کارخانه ذوب آهن مطرح است باید دست اندرکاران و تصمیم گیرندگان بیشتر مطالعه و بررسی و آینده نگری کنند و جوانب کار را دقیق بسنجند مبادا تصمیمی بگیرند که مردم و آیندگان آنها را مواخذه کنند و دیگر پشیمانی سودی نداشته باشد

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: هفته دفاع مقدس حادثه عظیمی است که هیچگاه از ذهن ملت ایران محو نخواهد شد.

وی افزود: جنگ تحمیلی نشان داد که ابرقدرت‌ها از اسلام می‌ترسند و یکی از بزرگ‌ترین فواید این جنگ هشت‌ساله و دفاع هشت‌ساله، حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان ما و در جامعه ما بود برهمین اساس باید گفت انقلاب اسلامی با حضور در صحنه دفاع مقدّس ماندگار شد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: امروز نباید هیچگاه از مکر و حیله دشمنان و تلاش آنها برای نفوذ در کشور، غافل شویم چراکه دشمن در فضای کنونی به دنبال نفوذ در ایران اسلامی، بسط سلطه خود در کشور، حضور در تصمیم‌گیری‌ها و از میان بردن استقلال و آزادی کشور است.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی نخبگان انقلابی کشور، در این برهه حساس مستحکم کردن پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر ما بیدار باشیم، امید دشمن ناامید خواهد شد.

سرافراز اضافه کرد: بیداری مسئولان و انقلابیون باعث ناکامی و ناامیدی دشمن خواهد شد از این رو مسئولان همواره باید راه شهدا را سرلوحه امور خود قرار دهند تا دچار آسیب نشوند.

وی عنوان کرد: مدارس و دانشگاه‌های کشور به‌عنوان پایگاه‌های تربیت مهم‌ترین عناصر انقلاب اسلامی یعنی نیروی انسانی مومن، متعهد و متخصص، در این روزها فرایند آموزشی و پرورشی خود را از سر می‌گیرند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان در مدارس به خوبی تربیت شوند، در دانشگاه سالم خواهند ماند و می توانند به مملکت به خوبی خدمت کنند، و از همین جا می توان به نقش مهم و مؤثر معلمان در تربیت دانش آموزان و جذب آنها به سوی آموزه های دینی پی برد.

وی یادآور شد: در واقع معلمان باید دانش‌آموزان را با تعالیم دینی و اسلامی و انقلابی  آشنا کنند تا آنها در آینده به فعالیت‌های دینی و انقلابی علاقمند شوند و یکی از مسایل مهم که آموزش و پرورش باید به آن اهمیت جدّی بدهد و دغدغه روز جامعه نیز هست مسئله عفاف و حجاب است.

سرافراز متذکر شد: پایه حجاب و عفاف باید در آموزش و پرورش تقویت شود و از سوی دیگر فضای آموزش و پرورش باید از هر جهت خوب و دینی باشد و در همه مدارس نمازخانه وجود داشته باشد تا دانش آموزان با اصول نماز و مسایل دینی به خوبی آشنا شوند.

وی با اشاره به بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم یا همان FETF در روزهای آینده در مجلس، افزود: مجلس متوجه وظیفه خطیر خود در بررسی دقیق و کارشناسی لوایح مرتبط با FATFباشد چراکه در این روزهایی که بدعهدی و خروج آمریکا از برجام نُقل محافل شده، FATF بی سر و صدا در حال پیشروی است و به گفته کارشناسان و تعدادی از نمایندگان در صورت اجرایی شدن، برای کشور مشکلات بزرگی به وجود می آورد.

امام جمعه فولادشهر گفت: FETFیک معاهده استعماری بوده و مطالبه عمومی از نمایندگان ملت این است که انقلابی عمل کند.

وی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری برجام برای ما یک تجربه شد، مبادا از یک سوراخ دوبار گزیده شویم و از تجربه هایمان استفاده نکنیم.

سرافراز با اشاره به فروش پساب فولادشهر به کارخانه ذوب آهن عنوان کرد: در خصوص موضوع فروش پساب فولادشهر به کارخانه ذوب آهن توصیه می کنم دست اندرکاران و تصمیم گیرندگان بیشتر مطالعه و بررسی و آینده نگری کنند و جوانب کار را دقیق بسنجند، مبادا تصمیمی بگیرند که مردم و آیندگان آنها را مواخذه کنند و دیگر پشیمانی سودی نداشته باشد.

کد خبر 353863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.