دفاع مقدس باورهای انقلابی مردم را تقویت کرد

شهرضا – امام جمعه شهرضا با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس، گفت: جنگ باورهای انقلابی مردم را تقویت کرد و باعث شد تا دانشمندان کشور به خودباوری برسند و برای استقلال کشور و قطع وابستگی به خارج، تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا،  حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: هرسال دشمنان تلاش می‌کنند تا با تهاجم فرهنگی و تبلیغات رسانه‌ای شبهات مختلفی را ترویج و جامعه را از اعتقادات مذهبی دور کنند، اما در این ایام همه توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

وی با بیان اینکه احیا و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین رسالت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود، تأکید کرد: عمل به این فریضه الهی، زمینه اقامه سایر فرایض را فراهم می‌کند، به همین دلیل در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) تأکیدات زیادی به آن شده است.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث اصلاح جامعه، جلوگیری از فراگیر شدن انحرافات و گناهان و تأمین آسایش مردم می‌شود.

یعقوبی حضور هیئت های مذهبی این شهرستان در ایام عزاداری اهل بیت(ع) به ویژه ایام شهادت امام حسین(ع) را چشمگیر و قابل توجه دانست و افزود: کسانی که زمینه حضور مردم در دستجات عزاداری را فراهم می‌کنند، خدمتی بزرگ را ارایه می‌کنند، اقدام آنان از سرمایه‌های اجتماعی است که باید همواره مورد توجه باشد.

وی وقوع انقلاب اسلامی را نشانه عنایت خداوند به مردم ایران دانست و تصریح کرد: در حال حاضر رهبری انقلاب را مرجعی عالیقدر، شجاع، مدیر و مدبر و توانمند برعهده دارد، مهمترین وجه تمایز کشور ایران با سایر کشورهای اسلامی و همچنین سایر کشورهای جهان نیز برخورداری از نعمت ولایت فقیه و رهبری است.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: مسئولان هیئت های مذهبی و مداحان باید ارزش‌های انقلاب و به ویژه خدمات بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب به اسلام و مردم را مطرح و در هر محفل برای حفظ اسلام و سلامت رهبر دعا کنند.

یعقوبی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: جنگ باورهای انقلابی مردم را تقویت کرد و باعث شد تا دانشمندان کشور به خودباوری برسند و برای استقلال کشور و قطع وابستگی به خارج، تلاش کنند.

وی با اشاره به تشییع و تدفین پیکر شهید «نبی‌الله محسنی» در این شهرستان، تأکید کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، باعث تقویت روحیه انقلابی و ایثارگری می‌شود، نسل‌های بعد از جنگ که آن دوران را درک نکرده‌اند باید با رشادت‌ها و  از خودگذشتگی‌های رزمندگان آشنا شوند.

امام جمعه شهرضا مهمترین هدف دشمنان انقلاب از طرح‌ریزی جنگ تحمیلی را مقابله با اسلام دانست و افزود: دشمنان قصد دارند با جنگ یا تحمیل تحریم‌ها اسلام را نابود کنند، آنان هرگز باور نمی‌کردند مرجعیت شیعه بتواند کشور را اداره کند، اما اکنون که به موفقیت‌های چشمگیر دین در اداره کشور یقین پیدا کرده‌اند، تلاش می‌کنند تا به هر وسیله ممکن آن را نابود کنند.

یعقوبی با اشاره به بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس سبب ایجاد تحولات زیادی در کشور می‌شود که ثمره نهایی آن تربیت نسلی توانمند و باسواد است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور است، تصریح کرد: معلمان و کارکنان این وزارتخانه رسالت سنگین تربیت نیروی انسانی مؤمن، باسواد و متعهد را برعهده دارند، به همین دلیل نقش آنان در اجتماع و رسالت آنان در انقلاب، بسیار حساس و مهم است.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر ضرورت استحکام پیوند اولیا دانش آموزان و معلمان مدارس، اظهار کرد: خانه و مدرسه دو نهاد مهم اجتماعی هستند که در تربیت فرزندان نقش اساسی برعهده دارند، استحکام رابطه والدین با معلمان نیز باعث شناسایی و برطرف شدن موانع تعلیم و تربیت است.

کد خبر 353862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.