راه‌اندازی ۲۲ خط "اتوبوس مدرسه" برای نخستین‌بار

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران از راه‌اندازی ۲۲ خط اتوبوس مدرسه در ۲۲ منطقه شهر تهران خبر داد و گفت: این اتوبوس‌ها از اول مهر به دانش‌آموزان سرویس‌دهی می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پیمان سنندجی، با اشاره به ویژگی‌های خاص سرویس مدارس در دنیا، اظهار کرد: سرویس مدارس (اسکول باس) در دنیا دماغه‌دار بوده، داخل آن مکانی برای قرار دادن کتب و کیف دانش آموزان در نظر گرفته شده و تمام مشخصات ایمنی را دارند که ضمن تعریف مسیرهای مشخص؛ مبدأ آن درب منزل دانش‌آموزان نیست، بلکه مسیرهایی مشخص شده است تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی به دانش‌آموزان، آموزش داده شود.

وی افزود: امسال به پیشنهاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران برای نخستین‌بار ۲۲ خط از خطوط اتوبوسرانی به سبک اسکول باس به دانش‌آموزان تهرانی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تصریح کرد: برای هر یک از مناطق ۲۲ گانه، یک خط اتوبوس که بیشترین مدرسه در مسیر آن قرار دارد با پلاکارد "اتوبوس مدرسه" و تابلوهای ویژه مدارس در نظر گرفته شده است که در سه وعده صبح، ظهر و عصر به دانش‌آموزان سرویس‌دهی خواهد کرد.

سنندجی گفت: شش نیم‌راه، شامل سه نیم‌راه رفت و سه نیم‌راه برگشت و به طور کلی روزانه ۱۸ نیم‌راه با سرفاصله ۱۵ دقیقه برای اتوبوس مدارس دیده شده است.

وی افزود: کارت‌هایی با ۵۰ درصد تخفیف نیز برای استفاده این اتوبوس‌ها پیش‌بینی شده است و از اول مهر به دانش آموزان مناطق ۲۲گانه سرویس‌دهی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: اگرچه این اتوبوس‌ها دماغه‌دار نیست اما راه‌اندازی این سرویس با تفکر "اسکول باس" کار بزرگی است که امیدواریم با تأمین ناوگان آن در سال‌های آینده، خطوط آن افزایش یافته و این ناوگان به معنای واقعی با هدف کاهش هزینه‌ها و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، خدمت‌رسانی کند.

کد خبر 353859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.