کالاهای احتکار شده باید در بازار عرضه شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قوه قضاییه باید کالاهای احتکار شده را برای عرضه در بازار در اختیار توزیع کنندگان قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، حسن سلیمانی با اشاره به کشف انبارهای احتکار شده توسط دولت، اظهارکرد: با برخوردهای تعزیراتی با موجودی و دارایی مردم تحت عنوان احتکار موافق نیستم با این حال اگر موجودی به عنوان احتکار پیدا شد باید عرضه شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: کالاهای احتکار شده به دستور فروش عنوان اموال مجرمانه از سوی سازمان تعزیرات و دادگاه انقلاب صادر می شود، عرضه این کالاها می توان در کاهش قیمت ها و رفع کمبود در بازار مفید باشد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس دهم شورای اسلامی اضافه کرد: از سوی دیگر بازرگانان، کسبه و تولید کنندگان باید بدانند که اجناس را به قیمت مصوب بفروشند و اگر بیش از قیمت تمام شده و سود عادله عرضه کنند، جرم کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: هر انبارکردن کالایی به معنای احتکار نیست، بلکه اگر عرضه کننده با وجوداینکه از نیاز جامعه مطلع باشد از عرضه خودداری کند، جرم محقق شده است و حتما باید تعقیب شود اما اگر بازار از کالایی اشباع باشد ضرورتی به عرضه کالا وجود ندارد و انبار این کالاها احتکار نیست بلکه عرضه آن به صرف و صلاح اقتصاد کشور نیست.

سلیمانی افزود: با این حساب انبار شدن هر کالایی احتکار محسوب نمی شود بلکه در صورتی جرم احتکار محرز می شود که کمبود کالا در بازار گزارش شود و فعال اقتصادی برای کسب سود بیشتر از عرضه به موقع کالا در بازار خودداری می کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 353840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.