اجتماع باشکوه عاشوراییان حسینی در بادرود

بادرودی ها در روز عاشورا حسینی از طلیعه صبح با اجتماع در میدان امام حسین (ع)، همراه با آه و ناله کربلاییان همراه شدند و مردم این شهر با اخلاص خاصی همراه نخل بزرگ و کوچک به سوی گلزار شهدا محل اجتماع بزرگ عاشوراییان حرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، پیکر بی سر اباعبدالله حسین(ع) در هجوم شمشیرهای کوفیان، دست‌های ابوالفضل عباس(ع)ساقی کربلا، گلوی تشنه پاره شده علی‌اصغر شش ماهه و پیکر هفتاد و دو تن از یاران کربلا مردم تمامی شهرها و روستاهای ایران را یکپارچه غرق در عزا و ماتم کرد.

امروز بادرودی های حسینی از ابتدای صبح با اجتماع در خیابان های منتهی به میدان امام حسین (ع)، غم حسین(ع) را عزا گرفتند و به سوی گلزار شهدا محل اجتماع بزرگ عاشوراییان حرکت کردند.

حال و هوای عجیبی در بادرود برپا بود، وجب به وجب شهر سیاه‌پوش، در هر کوچه و برزنی صدای ناله و نوحه به گوش می‌رسید و صدای سینه و زنجیر، طبل و سنج و ارادت مردم ولایی بادرود به حسین(ع) شده بود.

عزدارای هیئت ها و دستجات مختلف در قالب هیئت‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی جلوه‌ای خاص به مراسم عاشورای امسال بخشید

گلزار شهدای بادرود محل اجتماع هیئت‌ها و مردم عزادار شده و همزمان با برگزاری عزدارای دیگر هیئت‌ها جلوه‌ای از عشق و ارادت به حسین(ع) را به تصویر کشاند.

امروز در عاشورای حسین(ع) همه آمدند تا نشان دهند که مظلومیت حسین(ع) نقطه اشتراک سینه‌های به سوگ نشسته سالار شهیدان است.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی امام جمعه بادرود در حاشیه آیین عاشورای حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قیام عاشورا به رهبری امام حسین(ع) قیامی تاریخی و انسان‌ساز بوده که هنوز پس از گذشت هزاران سال ابعاد زیادی آن ناشناخته مانده است. 

وی افزود: سازش‌ناپذیری در برابر ظلم، ستم‌ستیزی، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و احیای اسلام را از مهم‌ترین اهداف و دستاوردهای قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: عاشورای حسینی تحولات زیادی را در سطح انقلاب‌های جهان ایجاد کرد به‌گونه‌ای که بسیاری از بزرگان عالم سیاست و علم در جهان به این موضوع اعتراف کرده‌اند.

همچنین عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به یاد «إنّی اُحبّ الصلوة» آن حضرت، نماز باشکوه ظهر عاشورا را در میدان معلم شهر با شکوه خاصی اقامه کردند.

کد خبر 353826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.