۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کربلا به روایت نماد ها

آب روان است و کاروان ها گویی در حال حرکت هستند زینب میان قتلگاه نشسته است و خیمه ها در آتش می سوزند و این وقایعی است که در نمایشگاه به تصویر کشیده شده اند.

نمایشگاه مردمی وقایع کربلا در خیمه برگزار شده است در این نمایشگاه ماکت ها صحنه کربلا را به صورت نمادین به تصویر کشیده اند.

مرتضی محرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه واقعه کربلا در یک خیمه برگزار شده است، پیش از برگزاری نمایشگاه مراسم خیمه سوزی را در این مکان برگزار می کردیم اما تصمیم گرفتیم به جای خیمه سوزی وقایع کربلا را به تصویر بکشیم.

مسئول برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: ماکت هایی از وقایع کربلا و جلوه هایی به صورت نمادین مانند نهر فرات میان خیمه ساخته و برای این نمایشگاه فراهم شده است تا صحنه های کربلا را به خوبی تداعی کند و برای هر صحنه یک نوحه آماده شده که پخش می شود.

وی افزود: با اینکه این نمایشگاه با هزینه مردمی برگزار می شود و از دو ماه قبل محرم هر کس کاری می تواند انجام می دهد تا خیمه برپا شود اما  در سال گذشته این نمایشگاه به عنوان پر بازدید ترین نمایشگاه استان اصفهان معرفی شد.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه تا ۲۰ محرم واقع در خیابان اشرفی اصفهانی(کهندژ)، خیابان نبوی منش، کوچه ۱۲۰، جنب قبرستان حبیب ابن مظاهر برگزار می شود.

کد خبر 353824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.