عاشورا در بقعه باباشیخ حسین دهاقان

دهاقان – مردم روستاها و عشایر دهاقان در روز عاشورا در بقعه باباشیخ حسین هم نوا با مسلمانان سراسر کشور شدند تا عشق و ارادت خود را به امام سوم شیعیان و ۷۲ یار باوفایش به اثبات برسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا در روز عاشورای حسینی مردم شهرستان دهاقان در قالب ۶۰ هیئت مذهبی به عزاداری و سوگواری پرداختند.

بقعه متبرکه باباشیخ حسین و بی بی خاتون از فرزندان جابربن عبدالله انصاری، یکی از ۳۴۴بقعه متبرکه استان اصفهان است که در محرم امسال میزبان عزاداران عاشق امام سوم شیعیان و۷۲یار باوفایش بود که در آن آیین هایی همچون زیارت پرفیض عاشورا، سخنرانی مذهبی، سینه زنی، زنجیرزنی و دمامه زنی در آن برگزار شد.

روستاییان به همراه عزاداران عشایر دهاقان در این بقعه گرد هم آمدند و یکی از زیباترین صحنه هایی که در این روز ثبت شد خواندن نوحه با گویش ترکی از دو هیئت عشایر وسادات بود.

باتوجه به اینکه در محرم امسال۵۰۰مبلغ دینی استان  به بیان رشادت ها و دلاوری های سربازان حضرت امام حسین(ع) می پردازند، کودکان نیز درک بیشتری نسبت به فلسفه عاشورا پیدا کرده اند که در عزای امام همام شیعیان، اشک می ریختند.

عزاداران دهاقان در مساجد وتکایا، گلستان های شهدا، شهر گلشن و روستاهای خود به سوگ روز دهم نشستند و آیین هایی مثل مقتل خوانی، شیرخوانی، روضه ومرثیه خوانی برگزار کردند.

کد خبر 353806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.