روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل باید نطق غرّایی علیه آمریکا داشته باشد

علاءالدین بروجردی در خصوص جلسه آتی شورای امنیت با ریاست دوره‌ای آمریکا و ضرورت حضور رییس‌جمهور در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: سازمان ملل متحد تریبون جهانی است و رییس‌جمهور ایران در طول سال‌های گذشته حضور پرنگی در این مجمع و تاثیرگذارترین سخنرانی‌ها را داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال حضور آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دفاع از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

وی افزود: رییس‌جمهور ایران باید آمریکا را در سازمان ملل پای میز محاکمه بکشاند و با توجه به خروج از برجام، نقض قوانین بین‌المللی، ایجاد هرج و مرج جهانی در عرصه امنیت و اقتصاد و نقش آمریکا در کشتار مردم فلسطین و یمن و غیره نطق غرا علیه آمریکا داشته باشد.

وزرای خارجه عموما در جلسات شورای امنیت حضور پیدا می‌کنند

بروجردی همچنین حضور نماینده از ایران در جلسه شورای امنیت را ضروری دانست و گفت: شرکت در این جلسه هم مهم است اما معمولا وزیر امور خارجه در شورای امنیت حضور پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افراد حاضر در شورای امنیت در سطح روسای کشورها نیستند و در این اجلاس سفرای کشورها در سازمان ملل حضور پیدا می‌کنند بنابراین سفیر ما باید حضور و به جهت اینکه موضوع جلسه ایران است، وزیر امور خارجه هم حاضر شود.

کد خبر 353767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.