مراسم ۱۵۰ ساله زیارت قرآن سعیدآباد برگزار می‌شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: براساس سنت دیرینه مردم شهرستان لنجان ظهر روز عاشورا به زیارت قرآن منتسب به دست خط حضرت علی(ع) واقع در روستای سعید آباد بخش باغبادران شهرستان لنجان مشرف می شوند.

به گزارش ایمنا، حسین صفری اظهار کرد: قرآن سعیدآباد یکی از با ارزش‌ترین آثار تاریخی ایران اسلامی به حساب می‌آید که مربوط به قرن اول یا دوم هجری قمری است.

وی افزود: مراسم زیارت قرآن سعید آباد قدمتی بیش از ۱۵۰ ساله دارد و این قرآن را در روزهای عاشورا، بیست و هشتم ماه صفر و بیست و یکم ماه مبارک رمضان به روستای سعیدآباد لنجان می‌آورند و مردم از روستاها و شهرهای مختلف برای زیارت آن به این روستا سفر می‌کنند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان اضافه کرد: مردم روستای سعیدآباد اعتقاد خاصی به این قرآن دارند زیرا آثار و برکات زیادی را برای این روستا و مردم آن به همراه داشته و به برکت آن مردم روستای سعیدآباد اُنس ویژه‌ای با قرآن کریم دارند.

حسین صفری ادامه داد: قرآن سعیدآباد شامل جزء سوم قرآن کریم بوده که به خط کوفی بر روی پوست آهو تحریر شده و حواشی آن نیز با طلا به تذهیب درآمده که این قرآن منتسب به خط مبارک حضرت علی (ع) است.

وی افزود: همچنین در قالب طرح بصیرت عاشورایی ظهر روز عاشورا ویژه برنامه سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) با حضور هیئت های مذهبی و دسته جات عزاداری در جوار حرم مطهر امامزاده شاه خراسان، امامزاده ابراهیم(ع) ورنامخواست و امامزاده احمد(ع) زاینده رود به همراه مداحی ذاکران اهل بیت(ع) سخنرانی و اقامه نماز ظهر روز عاشورا برگزار می شود.

کد خبر 353766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.