شفافیت و اعتمادسازی مهمترین دستاورد یکساله شورای پنجم است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای پنجم بر شفافیت، اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم تاکید داشت و به خوبی توانست این اهداف را محقق کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در برنامه رادیویی "صدای شهر" اظهارکرد: ۱۳ ماه از زمان آغاز به کار شورای پنجم اسلامی شهر اصفهان می‌گذرد و در قالب برگزاری جلسات علنی، تلفیق و پنج کمیسیون تخصصی در شورا مصوبات خوبی را به نفع شهر و شهروندان داشته است.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۴۵ جلسه علنی و ۴۹ جلسه تلفیق در شورای شهر اصفهان برگزار شده است، افزود: بیشترین جلسات کمیسیون‌های تخصصی ۴۵ جلسه و کمترین آن ۴۱ جلسه به دلیل تعطیلی ها بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای پنجم در این مدت ۳۶۳ مصوبه داشت که از این تعداد ۱۶۱ مورد لوایح ارسالی از سوی شهرداری بود. البته هفت مورد عدم تصویب لوایح داشتیم.

وی طرح های مصوب شورا را ۳۰ مورد خواند و گفت: تنها یک درصد مصوبات شورای پنجم منطبق با قوانین جاری تشخیص داده نشده است.

معین با بیان اینکه در طول ۱۳ ماه فعالیت شورای پنجم، برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در اداره شهر چند حرکت اساسی انجام شده است، گفت: برنامه ریزی برای پخش اینترنتی جلسات شورای شهر به صورت زنده برای شفاف سازی و اینکه مردم در جریان امور مربوط به نحوه اداره شهر باشند، تصویب طرحی برای الزام شهرداری برای ورود به سیستم شفاف سازی دولت از جمله این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان جزء معدود شهرداری هایی است که در سیستم شفاف سازی دولت حضور دارد و شورای اسلامی شهر اصفهان نیز نخستین شورایی است که برای شفافیت تصمیمات و اقدامات وارد این سامانه شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان شفافیت، اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم را مهم‌ترین دستاورد شورای پنجم عنوان و تصریح کرد: شورای پنجم بر شفافیت، اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم تاکید داشت و به خوبی توانست این اهداف را محقق کند.

وی با بیان اینکه در شورا برای انضباط مالی اقدام و حرکت های خوبی انجام شده است، افزود: هر سال لایحه پیشنهادی بودجه تصویب و ابلاغ می‌شود و باید ۵۰ درصد بودجه مصوب صرف کارهای عمرانی شود، هر چند در پنج سال گذشته بیشترین میزان بودجه برای بخش عمرانی ۳۵ درصد بوده و برای جاری گاهی بیش از ۱۰۰ درصد هزینه شده است، اما در این دوره تاکید کردیم سهم ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی باید هزینه و از هزینه های غیر اساسی پرهیز شود.

معین با بیان اینکه در این مدت تاکید بر هم افزایی جدی با تمام دستگاه های اجرایی استان داشتیم و از آنها در جهت کمک به رفاه و آسایش شهروندان استمداد کردیم، گفت: در این مدت حدود ۴۰ نفر از مدیران دستگاه های اجرایی از جمله استاندار اصفهان، معاونان استاندار و مدیران کل در جلسات علنی شورای شهر حضور یافتند.

وی ادامه داد: در شورای پنجم دو جلسه مدیرعامل آب منطقه ای در خصوص بحث آب حضور یافت، همچنین در دو جلسه از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به جهت ایجاد تعامل و راهکارهای گذر از تابستان کم آبی و تامین آب شرب برای شهروندان اصفهانی  دعوت شد که حضور یافت.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ابر پروژه های زمین مانده شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از این پروژه های بزرگ مترو بود که یک طرح پنج ساله ۱۷ سال طول کشید اما در این دوره برای اتمام خط یک تلاش های بی‌وقفه انجام و به شهروندان  قول دادیم تا قبل از اسفندماه خط یک را به  صورت کامل بهره برداری کنیم و البته به  قول داده شده عمل کردیم.

وی افزود: در این دوره شورا برای ابر پروژه سالن اجلاس بیش از ۶۰ میلیارد تومان هزینه شد و به پروژه تقاطع غیر همسطح میدان استقلال نیز به طور جدی پرداخته شد، همچنین تصمیمات جدی برای میدان امام علی(ع) گرفته شده است.

کد خبر 353765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.