ضرورت ایجاد بستر جذب سرمایه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ به منظور جذب سرمایه برای شرکت های نوپا و استارتاپ ها و ایده ها و با هدف توسعه زیست بوم نوآوری و استارتاپی کشور، رویداد استارتاپی در حوزه اپلیکیشن های دریایی برگزار می کند.

به گزارش ایمنا، رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر توسعه زیست بوم نوآوری و استارتاپی کشور اظهار کرد: یکی از خلأهای زیست بوم نوآوری و استارتاپی کشور، نبود فرصت ها و بسترهای جذب سرمایه است، که رویدادهای استارتاپ اپلیکیشن های دریایی تلاش دارد این زمینه را برای شرکت های نوپا و استارتاپ ها برای سرمایه پذیری از یک طرف و برای سرمایه گذاران برای بررسی شرکت های آماده و دارای ظرفیت سرمایه گذاری از سوی دیگر فراهم کند.

وی افزود: به همین منظور با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی؛ رویداد استارتاپی در حوزه اپلیکیشن های دریایی؛ در آبان ماه  سال جاری با حضور سرمایه ‏گذاران و شرکت های نوپا، استارتاپ‌ها و ایده های این حوزه  برگزار خواهد شد.

قادری فر درخصوص اهداف این رویداد گفت: هدف اصلی این رویداد، مواجهه و مذاکره مستقیم و رودرروی صاحبین ایده و استارتاپ ها با سرمایه گذاران است که در دو بخش عمومی (شامل ارائه استارتاپ ها و ایده ها ) و اختصاصی (جلسات مذاکره سرمایه گذاران و استارتاپ ها) برگزار می شود.

وی ادامه داد: سرمایه ‌گذاران نیز پس از برگزاری جلسات خصوصی، بررسی استارتاپ ها و میزان پیشرفت ایده، مشتریان جذب شده، حجم بازار، میزان فروش و ... به ارزیابی آنها پرداخته و برای سرمایه گذاری در آنها اعلام نظر خواهند کرد.

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کد خبر 353750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.