سد نیان تا پایان شهریورماه کاملا خشک می‌شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از اتمام آب سد نیان و خشکی کامل سد شمیل تا پایان شهریورماه جاری خبر داد.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، هوشنگ ملائی با تاکید بر شرایط نامساعد آبی در استان بیهرمزگان اظهار کرد: شرایط به ویژه در مرکز استان به گونه‌ای است که در تأمین آب روستاها و شهرها با چالش جدی مواجه هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که هر چه به جلو قدم می‌گذاریم بهبودی در شرایط ایجاد نمی‌شود و در حال مصرف منابع آبی باقی مانده هستیم و یکی از بزرگترین نگرانی‌ها بر اساس پیش بینی مرکز خشکسالی کشور که کمترین میزان بارندگی در سه ماه پاییز را برای استان عنوان کرده، است.

ملائی اضافه کرد: تا چهار ماه آینده وضعیت آبی استان به شکل بحرانی است و سد استقلال میناب که یک روز منبع اصلی تأمین آب شهر بندرعباس بوده امروز پنج درصد آب بندرعباس را تامین می کند و مابقی از طریق منابع آبی دیگر مانند سد نیان و شمیل تأمین می‌شود. ک سد نیان به خشکی کامل و سد شمیل تنها تا پایان شهریور توان تأمین آب را دارد و به خشکی کامل می‌رسد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر برای تأمین آب از ذخیره آب زیرزمینی این سدها استفاده می‌کنیم که باید گفت برداشت از سفره‌های زیرزمینی هم با توجه به حجم و مقدار برداشت شرایط خاصی دارند و نمی‌شود در دراز مدت از آنها برداشت کرد.

کد خبر 353743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.