پذیرش دانشجو در رشته های ترکیبی دانشگاه قرآن و عترت اصفهان

معاون آموزش دانشگاه قرآن وعترت اصفهان از پذیرش دانشجویان در رشته های ترکیبی روانشناسی اسلامی و معارف و علوم تربیتی خبر داد.

عباس خلیقی پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه دانشگاه قرآن و عترت در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد، اظهار کرد: پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، فقط از طریق آزمون امکان پذیر است، به این معنا که افرادی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند؛ می توانند رشته های این دانشگاه را انتخاب کنند.

وی افزود: این دانشگاه اکنون در پنج رشته  قرآن و حدیث، معارف نهج البلاغه، فقه و مبانی حقوق، تفسیر و علوم قرآنی و روانشناسی اسلامی دانشجو می پذیرد، البته رشته های دیگری هم مثل شیعه شناسی و ... نیز  وجود دارد که امسال بنابر سیاست گذاری دانشگاه و محدودیت تعداد کلاس ها و اساتید، شیعه شناسی در اولویت دانشگاه نبوده و احتمالا در سال های آینده دوباره در این رشته دانشجو می پذیرد.

معاون آموزش دانشگاه قرآن و عترت اصفهان با بیان اینکه دانشگاه در مقطع کارشناسی در رشته های علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق، روانشناسی، مشاوره و همچنین رشته ترکیبی معارف اسلامی و علوم تربیتی، دانشجو می پذیرد، اظهار کرد: در این مقطع پذیرش دانشجو از دو طریق کنکور سراسری و سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

خلیقی پور ادامه داد: در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی برای این دانشگاه حدنصاب مهم است، یعنی بر حسب ظرفیت پذیرش هر تعداد درخواستی که باشد از معدل بالاتر شروع به پذیرش دانشجو می شود تا زمانی که ظرفیت تکمیل گشود؛ کسانی که معدل پایین تری دارند هم اگر ظرفیت تکمیل نشده باشد شانس قبولی دارند؛ علاوه بر اینکه در حال حاضر عموما دبیرستانی ها معدل های بالا دارند و معدل پایین تر از ۱۶ کمتر وجود دارد. در نتیجه این طرح تقریبا شامل  حال همه فارغ التحصیل های مقطع دبیرستان می شود.

خلیقی پور درباره نحوه ثبت نام  دانشجو در این دانشگاه اظهار کرد: برای ثبت نام در این دانشگاه سه راه مختلف وجود دارد که شرکت در کنکور و انتخاب رشته سازمان سنجش اولین راه است. دوم مراجعه به سایت دانشگاه و وارد کردن مشخصات در قسمت پذیرش دانشجو که بعد از آن دانشگاه با آن ها ارتباط بر قرار می کند. در نهایت اینکه  علاقه مندان می توانند با مراجعه حضوری به قسمت پذیرش دانشجو و تشکیل پرونده اقدام به ثبت نام کنند. سپس به دانشجو اطلاع داده می شود که برای تکمیل ثبت نام و انتخاب واحد به دانشگاه مراجعه کند و از اول مهر مشغول به تحصیل در رشته مورد نظر خویش شود.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه کلاس های خانم ها و آقایان مجزا تشکیل می شود، افزود: در هر رشته در مقطع کارشناسی ارشد ظرفیت هر کلاس ۱۵ نفر است و با تفکیک، جمعا ۱۵۰ دانشجو در این مقطع و در مقطع کارشناسی پذیرش می شوند و با توجه به اینکه ظرفیت هر کلاس ۴۰ نفر است، در این مقطع مجموعا ۴۰۰ ظرفیت خالی وجود دارد. بنابراین پذیرش ۵۵۰ دانشجو در سال تحصیلی جدید می تواند اتفاق بیفتد.

خلیقی پور خاطرنشان کرد: آمار پذیرش این دانشگاه در مقاطع بالاتر از سال ۹۳ به بعد آمار قابل قبولی بوده و این دانشگاه همیشه جزء رتبه های اول استان بوده است در نتیجه می توان گفت کیفیت آموزشی دانشگاه در سطح قابل قبولی است که دانشجوها موفق به قبولی در مقاطع بالاتر شده اند.

وی درباره رشته معارف اسلامی وعلوم تربیتی و همچنین رشته روانشناسی اسلامی که در این دانشگاه ارائه می شوند، افزود: ارائه این رشته ها شیوه جدیدی است که در حال اجراست و این موارد رشته هایی ترکیبی هستند که  برای مثال فارغ التحصیل رشته معارف و علوم تربیتی هم اطلاعات رشته الهیات را دارد و هم علوم تربیتی. به این صورت گلچینی از واحدهای هر دو رشته در این رشته ارائه می شود و عملا  از لحاظ کارایی بعد از فارغ التحصیلی بهتر است و این افراد می توانند در دو بعد مختلف فعالیت کنند.

کد خبر 353717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.