قیام عاشورا مبارزه با رسومات غلط حکومت داری بود

مدیر اسبق سازمان ملی جوانان استان اصفهان گفت: مبارزه و مقابله با طاغوت و قدرت و مال نامشروع می تواند دنیا را از فقر و فساد و جنگ دور نگه دارد و قیام عاشورا در واقع مبارزه با ساختار و رسومات غلط حکومت داری بود.

حجت الاسلام مهدی آقاجان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص ابعاد سیاسی قیام عاشورا اظهار کرد: مبارزه با ساختارها و رسومات غلط در شیوه اداره حکومت، مهم ترین هدف سیاسی قیام عاشوراست؛ زمانی که حکومت از ولایت و امامت به خلافت وسلطنت تبدیل می شود، رسالت امام(ره) حکم می کند که برای جلوگیری از این امر و مبارزه با باطل تذکر و هشدار بدهد.

وی با بیان اینکه مسند ولایت و امامت، مسند اشرافی گیری، رقابت بر سر قدرت و ثروت و منافع نامشروع نیست، گفت: آزادی خواهی، امانت داری، عدالت خواهی و علم و دانش مولفه هایی است که مسند ولایت را در برگرفته و باید الگوی ولایت و امامتِ مبتنی بر عدل و ایمان جایگزین مدل های رایج حکومتی شود.

مدیر اسبق سازمان ملی جوانان اصفهان خاطر نشان کرد: درواقع رسالت عاشورا یک حرکت بسیار بزرگ و تاریخ سازی است که اگر همه ملت ها به آن عمل کنند اوضاع جهان تغییر پیدا می کند.

وی افزود: متاسفانه دیدی که برای دین داری وجود دارد تنها به انجام مناسک منتهی شده و این در صورتی است که مهم ترین امر در دین داری اقدام و عمل است که در قرآن هم همه به مقابله با ظلم و انحراف دعوت شده اند و در واقع عبادت واقعی اجتناب از طاغوت است.

آقاجان با اشاره به نبود روحیه مبارزه با طاغوت، ثروت اندوزی و قدرت نامشروع در سراسر دنیا، گفت: غیر از طاغوت های بین المللی و صهیونیستی، هر فردی اخلاقیات طاغوتی و استثمراری دارد؛ بنابراین زمانی که مبارزه و مقابله هوشمندانه نباشد، جنگ، ناامنی، فقر و فساد دنیا را پر می کند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: مسیر سیدالشهدا(ع) آزادی خواهی، ایثار، شهادت و جوانمردی است که هر انسان عاقلی آن را به عنوان راه سعادت پذیرفته و از آن پیروی می کند.

کد خبر 353707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.