۶۴۷ هکتار بافت فرسوده شهر نیازمند بازآفرینی است

مبارکه- رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: ۶۴۷ هکتار بافت فرسوده شهری در پنج شهر این شهرستان وجود دارد که نیازمند بازآفرینی شهری است.   

مظفر اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، با اشاره به وجود ۴۶۷ هکتار بافت فرسوده در این شهرستان اظهار کرد: بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته در شهر مبارکه ۳۷۶ هکتار، کرکوند ۸۲ هکتار، زیباشهر ۷۹ هکتار، دیزیچه ۶۵ هکتار و طالخونچه ۴۳ هکتار بافت فرسوده وجود دارد، که نیازمند بازآفرینی شهری است.

وی افزود: در صورتی که شهرداری‌ها در زمینه اجرای طرح بازآفرینی شهری اقدام کنند، می توانند بخشی از بودجه شهر را دریافت کنند.  

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه با بیان اینکه محور مبارکه - بروجن به عنوان یکی از پروژه های مهم حوزه راه در استان اصفهان محسوب می شود، تصریح کرد: عملیات احداث این پروژه که حدود ۲۶ کیلومتر از مسیر آن به صورت چهار خطه از محل اعتبارات ملی و استانی تامین و توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان آغاز شده است.  

وی با اشاره به پروژه های در دست اقدام راه و شهرسازی مبارکه گفت: باند دوم جاده مبارکه - بروجن به طول حدود ۲۶ کیلومتر و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان، تقاطع غیرهمسطح بلوار امیرکبیر با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان و همچنین تقاطع غیرهمسطح لاو - مجلسی با مشارکت فولاد مبارکه با اعتبار چهار میلیارد تومان اجرا می شود.  

اسلامی خاطرنشان کرد: محور مبارکه - بروجن یکی از پرترددترین جاده های استان اصفهان و رابط بین استان اصفهان و چهار محال و بختیاری است.  

وی با بیان اینکه احداث تقاطع غیرهمسطح لاو- مجلسی به عنوان دومین پروژه راه و شهرسازی در شهرستان مبارکه است، اظهار کرد: زیرگذر این پروژه در مرحله نخست با مشارکت فولاد مبارکه و اداره راه و شهرسازی عملیاتی خواهد شد.

رییس اداره راه و شهرسازی مبارکه با بیان اینکه ادامه بلوار امام رضا (ع) از میدان دفاع مقدس تا پل رودخانه از دیگر پروژه های اولویت دار در این شهرستان است، گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات شهری در این منطقه منبع درآمدی نیز برای شهر ایجاد خواهد شد.  

وی با بیان اینکه احداث راه ها، عامل مهمی در توسعه و پیشرفت شهرها محسوب می شود، افزود: تکمیل پروژه محور مبارکه - بروجن در اولویت نخست برنامه های اداره راه و شهرسازی مبارکه قرار دارد و پروژه های دیگر را در برنامه سال آینده پیگیری و اجرا خواهیم کرد.  

اسلامی با بیان اینکه احداث هر کیلومتر از راه های روستایی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد، گفت: آسان سازی و تسهیل ترددها با تقویت راه های روستایی و تعریض و آسفالت راه ها از دیگر برنامه های حوزه راهسازی در این شهرستان است.  

وی تاکید کرد: ایجاد مترو، یکی از نیازهای اساسی مردم شهرستان مبارکه به شمار می‌آید و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.  

رییس اداره راه و شهرسازی مبارکه افزود: از مجموع حدود ۱۶ کیلومتر مسیر فولاد مبارکه تا میدان دفاع مقدس حدود ۱۲ کیلومتر آن با مشارکت فولاد و شهرداری مبارکه، تملک و آزادسازی شده است و چهار کیلومتر باقی مانده آن با موافقت این شرکت و پرداخت هزینه آن در آینده نزدیک تملک می شود.  

وی گفت: با توجه به صنعتی بودن و استقرار صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه و تردد بالای وسایل نقلیه سنگین در محورهای اصلی این شهرستان لازم است هرچه سریع‌تر زیرساخت های مترو مبارکه به اصفهان آماده شود.  

اسلامی اظهار کرد: خط مترو مبارکه – بهارستان به طول ۵۱ کیلومتر است که در چارچوب آن باید آزادسازی چندین هکتار از اراضی شهر مبارکه و شهر مجلسی مورد توجه قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: ۱۰ کیلومتر از مساحت این خط در شهر مجلسی و ۴۱ کیلومتر در محدوده‌ شهر مبارکه قرار دارد و اعتبار اولیه مورد نیاز برای آزادسازی مسیر مترو مبارکه – بهارستان ۳۰۰ میلیارد ریال است. 

رییس اداره راه و شهرسازی مبارکه گفت: هزینه‌ اولیه برای آزادسازی محدوده راه‌اندازی خط مترو مبارکه – بهارستان توسط مجتمع فولاد مبارکه پرداخت خواهد شد.  

به گزارش ایمنا، ایستگاه‌های مترو مبارکه تا بهارستان شامل ایستگاه‌های مجتمع فولاد مبارکه، مجلسی، مبارکه(میدان شهید نصوحی و میدان دفاع مقدس)، زیبا شهر، ضلع شمالی روستای ده سرخ، سه راهی مبارکه و ایستگاه بهارستان است.  

کد خبر 353654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.