۱۵ تا ۳۰ ساله‌ها بیشترین تلفات موتورسیکلت‌های اصفهان

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: موتورسیکلت‌ها راکب مرگ هستند، میانگین سن مرگ و میر ناشی از تصادفات موتورسیکلت‌های استان اصفهان بین ۱۵ تا ۳۰ سال است که سن مولد بوده و باید اقدامات فرهنگی برای کاهش تلفات در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ رضا رضایی صبح امروز (سه شنبه) در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش با اشاره به برنامه های پلیس راهور در خصوص محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا وعاشورای حسینی اظهار کرد: برای این ایام در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بعد از ظهر محدودیتهای ترافیکی را در اطراف گلستان شهدا را خواهیم داشت.

وی همچنین به محدودیت‌های ترافیکی رژه نیروهای مسلح برای آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برای این روز از ساعت ۲۴ جمعه محدودیتهای ترافیکی در محورهای مشرف به گلستان شهدا اعمال می‌شود.

رییس پلیس راهور استان اصفهان همچنین به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: برای روز یکشنبه طرح ویژه ترافیکی با حضور صد در صدی نیروهای راهور و انتظامی اجرایی می شود و پوشش انتظامی و ترافیکی استان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در روز اول مهر ماه خانواده‌ها باید نسبت به ایجاد ترافیک و توقف های به موقع و بجا در نزدیکی مدارس توجه داشته باشند، ادامه داد: برای مثال در خیابانهای مرکزی ترافیک‌های فراوانی را داریم که باید مدیریتهای لازم را داشته باشیم و شهروندان باید در این زمینه همکاری کنند.

سرهنگ رضایی افزود: هماهنگی‌های لازم را با شهرداری و آموزش و پرورش انجام دادهایم اما ممکن است در دو روز اول مهر ماه دچار مشکل باشیم که در این زمینه نیازمند مدیریت زمان و تردد و توقف خودروها توسط شهروندان هستیم.

وی در خصوص آمار پنج ماهه عملکرد پلیس راهور استان اصفهان اظهار کرد: در این بازه زمانی ۱۷۳ جان باخته تصادفات درون شهری گزارش شد که نسبت به ۱۸۶ نفر فوتی سال گذشته هفت درصد کاهش داشته‌ایم.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه کشته شدگان تصادفات درون شهری توسط تصادفات موتور سیکلت در استان اصفهان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: برای مدیریت این امر  هنوز در اول راه مقابله هستیم و جای کار زیادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: موتورسیکلت‌ها راکب مرگ هستند، میانگین سن مرگ و میر ناشی از تصادفات موتورسیکلت‌های استان اصفهان بین ۱۵ تا ۳۰ سال است که سن مولد هستند و باید اقدامات فرهنگی برای کاهش تلفات در این زمینه انجام شود.

سرهنگ رضایی افزود: در بسیاری از استان ها تعداد موتورسیکلت‌ها بیشتر است اما تعداد تلفات بسیار کمتر از اصفهان آمار ارایه میدهند و در این زمینه اصفهان همیشه مورد انتقاد است و ما پاسخی برای مسئولان ملی نداریم.

وی همچنین با بیان اینکه در سال جاری برای کاهش حجم ترافیک بازگشایی مدارس استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: برای این امر تسهیلاتی نیز برای دانش آموزان برای استفاده از اتوبوس و مترودر نظر گرفته شده است.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در کشور امنیت برای همه اقشار وجود دارد، افزود: از این رو پیشنهاد می‌شود خانوادهها از سیستم حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان استفاده کنند و این امر موجب ایجاد نشاط برای دانش آموزان نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه در پنج ماه امسال در شهر اصفهان ۱۲۰ هزار نفر را به دلیل عبور از چراغ قرمز جریمه کردیم، افزود: در حوزه تخطی از سرعت مطمئنه نیز ۳۲۰ هزار مورد اعمال قانون داشتیم.

سرهنگ رضایی در خصوص صدور گواهینامه در پنج ماهه امسال گفت: ۱۵۰ هزار جلد انواع گواهینامه پایه یک، پایه دو و پایه سه چاپ و صادر کردیم.

وی افزود:در سال جاری ۵۵ درصد افزایش صدور گواهینامه را به علت برداشتن قانون کارت پایان خدمت برای دریافت گواهینامه نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به شماره گذاری۸۶ هزار و ۵۵۰ عدد انواع خودروهای سبک در پنج ماه امسال اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی ۳۲۱۰ دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری شده است.

وی در خصوص آمار خودروهای فرسوده از رده خارج شده در پنج ماه امسال نیز اضافه کرد: در این بازه زمانی ۶۸۵۸ دستگاه خودروی فرسوده سبک و ۷۴۶ دستگاه خودروی سنگین اسقاط شده است.

سرهنگ رضایی در حوزه ضبط گواهینامه‌ها به دلیل انجام تخلفات بیست گانه حادثه ساز و دریافت حداکثر نمره منفی اظهار کرد:  در این زمینه در پنج ماه اول سال ۹۷ یک هزار گواهینامه ضبط شد.

وی همچنین به توقیف ۵۷۰۰ دستگاه خودرو در پنج ماه نخست امسال در استان اصفهان گفت: این خودروها بیش از یک میلیون تومان جریمه داشته اند و به هشدارهای نیروی انتظامی در خصوص پرداخت به موقع جریمه توجه نداشته‌اند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی را یکی دیگر از اقدامات پلیس راهور اعلام کرد و گفت: در پنج ماه امسال با ۱۳ هزار خودرو در این زمینه برخورد شده است.

وی همچنین با بیان اینکه توسعه خیابان‌های سبز را در دستور کار داریم، افزود: برای این امر با همکاری شهرداری بررسی های لازم در دستور کار است.

کد خبر 353642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.